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J-GLOBAL ID:200901082263522731   Update date: Feb. 04, 2021

Mori Rie

モリ リエ | Mori Rie
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (2): Sociology of education ,  Education - general
Research keywords  (7): Higher Education ,  アクレディテーション ,  単位 ,  学位 ,  高等教育 ,  Accreditation ,  Credential
Research theme for competitive and other funds  (9):
  • 2019 - 2022 高等教育における学修成果の主観的評価及び客観的評価に関する日韓台国際比較研究
  • 2016 - 2019 大学生の主観的学修成果および学修時間と、客観的学修成果の相関に関する国際比較研究 研究課題
  • 2013 - 2015 米国高等教育の質保証における学習成果と単位にかかわる政策課題に関する研究
  • 2010 - 2012 Study on the newly inaugurated higher education policies concerning student learning outcomes: its impact on accreditation process
  • 2007 - 2008 Empirical Study of Accreditation and Licensing as Promotional/Inhibiting Factors in the Development of For-profit Universities in the United States
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Papers (40):
  • MORI Rie. N/A. Journal of Nippon Academy of Dental Technology. 2021. 42. 1. 3-6
  • 森利枝. アメリカで起こったこと. IDE現代の高等教育. 2020. 623. 48-52
  • Nozomi Takahashi, Rie Mori. Diversification of Description Forms of English Version of Bachelor’s Degrees in Japan: Current State by Academic Fields and Types of Universities as found by 2017 Survey. International Journal of Institutional Research and Management. 2020. 4. 1. 31-45
  • 森利枝. 学修時間と学修成果に関わる政策議論に関する考察-単位制度の運用への支援の検討のために-. エンロールメント・マネジメントとIR. 2020. 1. 6-16
  • TAKAHASHI Nozomi, MORI Rie. The Diversification of Nomenclature of Academic Degrees in Japanese Higher Education : Current State and Transition as found by 2015 National Survey. University Studies. 2018. 45. 3-15
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MISC (41):
  • Rie Mori. Review: Akiyoshi Yonezawa, Yuto Kitamura, Beverley Yamamoto, Tomoko Tokunaga (Ed.) : Japanese Education in a Global Age : Sociological Reflections and Future Directions. The journal of educational sociology. 2019. 105. 171-173
  • MIYAZAKI Kazuteru, TAKAHASHI Nozomi, MORI Rie. Research on Consistency between Diploma Policies and Nomenclature of Major Disciplines : Deep Learning Approach. 2019 7th International Conference on Information and Education Technology (ICIET2019). 2019
  • 森 利枝. 大学が統合に向かうときー米国の事例から. 教育学術新聞. 2018. 2737. 2
  • MORI Rie. Policy Development in Information Disclosure on Learning Outcomes in the United States. Recruit College Management. 2018. 209. 12-15
  • Vitriolo, ”REFORMING BASIC EDUCATION IN THE PHILIPPINES: THE K to 12 FRAMEWORK TOWARDS GLOBAL COMPETITIVENESS”. 2017. 2670. 9-9
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Books (16):
  • 教養教育再考ーこれからの教養について語る五つの講義ー
    ナカニシヤ出版 2019 ISBN:9784779513756
  • 教育社会学事典
    丸善 2018 ISBN:9784621302330
  • 山田礼子編著 『高等教育の質とその評価-日本と世界』
    東信堂 2016 ISBN:9784798913834
  • 大学改革支援・学位授与機構『高等教育における職業教育と学位-アメリカ・イギリス・フランス・ドイツ・中国・韓国・日本の7か国比較研究報告-』
    大学改革支援・学位授与機構 2016
  • 小林雅之・山田礼子編著「大学のIR:意思決定支援のための情報収集と分析」
    慶應義塾大学出版会 2016 ISBN:9784766422795
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Lectures and oral presentations  (50):
  • Who and How to Evaluate Japanese Liberal Education: In the Perspectives of Impossibility and Possibility
    (2020 International Forum on Liberal Education 2020)
  • Asia-Pacific Network of National Information Centres (APNNIC) and the National Information Center for Academic Recognition Japan
    (Seminar, Swedish National Council for Higher Education 2020)
  • インスティチューショナル・リサーチ:その歴史と誤解と展望
    (桐朋学園芸術短期大学FD・SD 研修会 2019)
  • 学修時間と単位制度を再検討する:日米の議論から
    (IDE東北・IDE大学セミナー 2019)
  • 大学の成り立ちを考える
    (琉球大学FD・SD研修 2019)
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Professional career (1):
  • (BLANK)
Committee career (1):
  • 2008 - 度 中央教育審議会大学分科会認証評価特別委員会
Association Membership(s) (4):
Japan Association for College and University Education ,  日本高等教育学会 ,  日本教育社会学会 ,  日本比較教育学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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