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J-GLOBAL ID:200901082276239435   Update date: Oct. 22, 2019

Hikaru Yamamoto

Hikaru Yamamoto
Affiliation and department:
Research field  (1): Commerce
Research keywords  (8): platoform ,  consumer behavior ,  marketing ,  community ,  social network ,  web marketing ,  personal influence ,  word-of-mouth
Papers (19):
  • Yamamoto, H., Sugiyama, N., Toriumi, F., Kashida, H. and Yamaguchi, T. Angels or demons? Classifying desirable heavy users and undesirable power sellers in online C2C marketplace. Journal of Computational Social Science. 2019. 1-15
  • Hikaru Yamamoto. C2C Interactions in the Digital Media Environment-A Review and Perspective. Journal of Marketing Science. 2019. 26. 1. 7-39
  • Yamamoto, Hikaru, Ohshima, Hiroumi. Proactive or Reactive? Platform Governance Strategy in C2C Marketplace. Proc. PACIS 2017. 2017. 116
  • Hikaru Yamamoto. Enhancing engagement behavior using Shikake. AI & SOCIETY. 2014
  • Yamamoto, Hikaru and Matsumura, Naohiro. The Popularity of Online Contents. Proc. 2014 Global Marketing Conference at Singapore. 2014. 1059-1071
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MISC (2):
  • Yamamoto, Hikaru, Sugiyama, Nina, Toriumi, Fujio, Kashida, Hikaru and Yamaguchi, Takuma. Angels or Demons? Classifying Desirable Heavy Users and Undesirable Power Sellers in Online C2C Marketplace. SSRN. 2018
  • Hikaru Yamamoto. Social media. Hitotsubashi Business Review. 2012. 60. 1. 90-91
Books (2):
  • "Measuring Brand Community Strength" in Daniel, B.K. ed. Handbook of Research on Methods and Techniques for Studying Virtual Communities: Paradigms and Phenomena
    Information Science Publishing 2011 ISBN:1609600401
  • Social Media and Marketing
    2017
Lectures and oral presentations  (61):
  • 企業サイトが消費者態度に与える影響-オンライン経験とオフライン経験の相互作用
    (日本マーケティング・サイエンス学会第70回研究大会 2001)
  • メディア・コミュニケーション力調査とメディアミックスの展望
    (2002)
  • 顧客間インタラクションがサイト・ロイヤリティに与える影響:化粧品サイトユーザーのアクセスログ分析
    (日本マーケティング・サイエンス学会第73回研究大会 2003)
  • 発信する顧客は優良顧客か?-サイトの訪問動機とオンライン・ショップの購買履歴データの分析-
    (第27回日本消費者行動研究コンファレンス 2003)
  • 顧客間インタラクションがサイト・ロイヤリティに与える影響 -化粧品サイトユーザーのアクセスログ分析-
    (コンピュータ産業研究会第88回研究会 2003)
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Professional career (1):
  • Ph.D.
Work history (4):
  • 2004/04 - 2005/03 Faculty of Economics, The University of Tokyo Research Associate
  • 2005/04 - 2008/03 Faculty of Economics Assistant Professor
  • 2008/04 - 2014/03 Faculty of Economics, Seikei University Associate Professor
  • 2014/04 - 現在 Keio University Associate Professor
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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