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J-GLOBAL ID:200901083073338639   Update date: Oct. 18, 2024

Mukai Tomohiko

ムカイ トモヒコ | Mukai Tomohiko
Affiliation and department:
Job title: 准教授
Homepage URL  (1): https://mukai-lab.org/
Research field  (2): Entertainment and game informatics ,  Human interfaces and interactions
Research keywords  (5): コンピュータアニメーション ,  Rigging ,  コンピュータグラフィクス ,  Digital Human ,  Computer Graphics
Research theme for competitive and other funds  (8):
  • 2021 - 2024 Feature space learning for manipulating complicated motions
  • 2021 - 2024 対話型3次元キャラクタのための実時間表情合成モデルの研究
  • 2019 - 2024 Learning and realtime conversion of motion styles for non-verbal communication via avatar
  • 2018 - 2021 Learning Real-time Skin Deformation Models for 3D Virtual Characters
  • 2015 - 2020 Extraction and visualization of the important features of motions by experts for supporting training of motion forms.
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Papers (48):
  • Wataru Umezawa, Tomohiko Mukai. Training Climbing Roses By Constrained Graph Search. Computer Animation and Virtual Worlds (Special Issue on CGI 2024). 2024. 35. 6
  • Yuka Komeda, Wataru Umezawa, Tomohiko Mukai. Acanthus Ornament Generation Using Layout Subdivisions with Parameterized Motifs. Computer Animation and Virtual Worlds (Special Issue on CGI 2024). 2024. 35. 5
  • Hiyorii Azuma, Tomohiko Mukai. Pattern Generation of Inner Layered Structure for Personalized Mascot Costumes. Nicograph International 2024 Posters. 2024
  • Yuka Komeda, Tomohiko Mukai. Disk-Shaped Modeling Interface for Axis Curves of Acanthus Patterns. Nicograph International 2024 Posters. 2024
  • Wataru Umezawa, Tomohiko Mukai. Procedural Modeling of Climbing Roses Using Constrained Path Finding Algorithm. Nicograph International 2024 Posters. 2024
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MISC (9):
  • Mukai Tomohiko. 2. Computer Graphics Technologies for Next-generation Game Development(<Special Issue>Current and Future Gaming Technology: from core technologies and business models to next generation interfaces). The journal of the Institute of Image Information and Television Engineers. 2013. 67. 1. 12-15
  • 向井 智彦, 栗山 繁. Recent Developments in Computer Graphics: Smart Reuse of Motion Capture Data - From Offline Editing to Online Synthesis -. 情報処理. 2012. 53. 6. 589-594
  • 栗山繁, 向井智彦. ビジュアルコンピューティング 2-3 アニメーション. 画像電子学会誌. 2010. 39. 6. 835-837
  • Sato Oh, Mukai Tomohiko, Kuriyama Shigeru. D-12-109 Layered Imitative Learning of Agent Behaviors for Crowd Animations. Proceedings of the IEICE General Conference. 2009. 2009. 2. 218-218
  • Ohno Kentarou, Kuriyama Shigeru, Mukai Tomohiko. D-12-121 Search of Human Reactions against Impacts Using Physical Simulations. Proceedings of the IEICE General Conference. 2009. 2009. 2. 230-230
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Patents (6):
Books (7):
  • Proceedings of NICOGRAPH International 2024
    2024 ISBN:9798350386882
  • メディアテクノロジーシリーズ 1:3DCGの数理と応用
    コロナ社 2023 ISBN:9784339013719
  • キャラクタアニメーションの数理とシステム : 3次元ゲームにおける身体運動生成と人工知能
    コロナ社 2020 ISBN:9784339029093
  • Handbook of Human Motion
    Springer International Publishing 2016 ISBN:9783319144177
  • Computer Graphics Gems JP 2015 - コンピュータグラフィックス技術の最前線 -
    ボーンデジタル 2015 ISBN:4862462928
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Lectures and oral presentations  (69):
  • 壁面への誘引を考慮した制約つき経路探索によるつるバラのモデリング
    (情報処理学会コンピュータグラフィックスとビジュアル情報学研究会報告 2024)
  • Skin Weight Transfer for Human-like Characters with Helper Joint Rigs
    (情報処理学会コンピュータグラフィックスとビジュアル情報学研究会報告 2024)
  • Human Facial Animation Retargeting by Unsupervised Neural Network
    (情報処理学会コンピュータグラフィックスとビジュアル情報学研究会報告 2024)
  • パーツカスタマイズ可能な絵文字の入力方法の検討
    (インタラクション2023 2023)
  • アカンサス模様の曲線形状制御システムの提案
    (インタラクション2023 2023)
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Education (4):
  • 2003 - 2006 Toyohashi University of Technology Graduate School of Engineering Docoral Program Electronic & Information Eng.Plectronic Engineering (3rd Dept.)
  • 2001 - 2003 Toyohashi University of Technology Graduate School of Engineering
  • 1999 - 2001 Toyohashi University of Technology Faculty of Engineering
  • 1994 - 1999 National Institute of Technology, Sasebo College
Professional career (1):
  • Ph.D. of Engineering (Toyohashi University of Technology)
Work history (5):
  • 2018/04 - 2020/03 Tokyo Metropolitan University Department of Industrial Art, Faculty of System Design Associate Professor
  • 2017/04 - 2018/03 Tokai University Department of Information Media Technology, School of Information and Telecommunication Engineering Associate Professor
  • 2014/04 - 2017/03 Tokai University School of Information and Telecommunication Engineering, Department of Information Media Technology
  • 2009/11 - 2014/03 (株)スクウェア・エニックス 主席研究員
  • 2006/04 - 2009/10 Toyohashi University of Technology
Committee career (28):
  • 2024/06 - 現在 情報処理学会 論文誌ジャーナル編集委員
  • 2024/04 - 現在 画像電子学会 編集理事
  • 2024/03 - 現在 ACM SIGGRAPH ASIA 2024 Real-Tme Live! Committee
  • 2020/10 - 現在 画像電子学会 ビジュアルコンピューティング研究会副委員長
  • 2013 - 現在 芸術科学会 NICOGRAPH International Program Committee
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Awards (15):
  • 2024/09 - 情報処理学会 エンタテインメントコンピューティング研究会 特選セッション発表認定(口頭発表に関する専門委員推薦賞) テキストコミュニケーションにおけるパーツカスタマイズ可能な絵文字の入力手法の提案とユーザ評価
  • 2024/08 - 一般社団法人コンピュータエンターテインメント協会 CEDEC AWARDS 2024 優秀賞(エンジニアリング部門) アニメーション処理の先端技術の研究発表および知見の普及への貢献
  • 2024/06 - Society of Art and Science Nicograph International 2024 Honorable Mention Award Facial Animation Retargeting by Unsupervised Learning of Graph Convolutional Networks
  • 2024/06 - Society of Art and Science Nicograph International 2024 Best Poster Presentation Award Procedural Modeling of Climbing Roses Using Constrained Path Finding Algorithm
  • 2021/06 - 情報処理学会CGVI研究会 優秀研究発表賞(Visual Computing 2020) スケルトンジョイントの個別制御による顔形状バリエーション合成
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Association Membership(s) (3):
IEEE Computer Society ,  ACM ,  INFORMATION PROCESSING SOCIETY OF JAPAN
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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