Rchr
J-GLOBAL ID:200901083981179634
Update date: Jun. 06, 2024
YAMAMOTO Azusa
ヤマモト アズサ | YAMAMOTO Azusa
Affiliation and department:
Job title:
Lecturer
Research field (1):
Foreign language education
Research keywords (2):
TESOL
, 外国語教育
Papers (6):
-
Azusa Yamamoto. A case study of two Japanese English learners: Their motivation and concept of English. Relay Journal. 2019. Vol.2. No.1. 104-117
-
Effects of Meaning-Focused activities in EFL University Classes. 2015
-
Using an American TV Program as a Data Source for Analyzing Children’s Language Development. 2012
-
Infinitive Structure. 2012
-
Applying the Four Strands to Language Teaching. 2012
more...
Lectures and oral presentations (7):
-
SGUでの取り組み事例と、e-learning活用事例 (A case study of SGU and the implementation of an e-learning program)
(アルク「大学のグローバル化情報交換セミナー vol.22」 2019)
-
The Four Strands (Paul Nation)について-解説・実践報告と授業分析-
(日本メディア英語学会第7回年次大会 2017)
-
リメディアルクラスでの10-Minute Writing
(日本リメディアル教育学会第9回全国大会 2017)
-
The Four Strands (Paul Nation)について-解説・実践報告・ディスカッション-
(日本メディア英語学会英語教育・メディア研究分科会第15回勉強会 2017)
-
A case study of a university remedial English reading class: ideas and tips
(ジョイント研究大会[日本リメディアル教育学会・日本メディア英語学会・フランス語教育学会・日本独文学会・JACET教育問題研究会他] 2012)
more...
Education (4):
- - 2012 テンプル大学ジャパンキャンパス 英語教授法 英語教授法
- - 2012 Temple University Japan TESOL TESOL
- - 2008 University of Hawaii
- - 2008 University of Manoa Interdisciplinary Studies Second Language Studies
Association Membership(s) (3):
Japan Association for Media English Studies
, JALT
, Japan Association for Language Teaching
Return to Previous Page