Rchr
J-GLOBAL ID:200901083981179634   Update date: Jun. 06, 2024

YAMAMOTO Azusa

ヤマモト アズサ | YAMAMOTO Azusa
Affiliation and department:
Job title: Lecturer
Research field  (1): Foreign language education
Research keywords  (2): TESOL ,  外国語教育
Papers (6):
  • Azusa Yamamoto. A case study of two Japanese English learners: Their motivation and concept of English. Relay Journal. 2019. Vol.2. No.1. 104-117
  • Effects of Meaning-Focused activities in EFL University Classes. 2015
  • Using an American TV Program as a Data Source for Analyzing Children’s Language Development. 2012
  • Infinitive Structure. 2012
  • Applying the Four Strands to Language Teaching. 2012
more...
Lectures and oral presentations  (7):
  • SGUでの取り組み事例と、e-learning活用事例 (A case study of SGU and the implementation of an e-learning program)
    (アルク「大学のグローバル化情報交換セミナー vol.22」 2019)
  • The Four Strands (Paul Nation)について-解説・実践報告と授業分析-
    (日本メディア英語学会第7回年次大会 2017)
  • リメディアルクラスでの10-Minute Writing
    (日本リメディアル教育学会第9回全国大会 2017)
  • The Four Strands (Paul Nation)について-解説・実践報告・ディスカッション-
    (日本メディア英語学会英語教育・メディア研究分科会第15回勉強会 2017)
  • A case study of a university remedial English reading class: ideas and tips
    (ジョイント研究大会[日本リメディアル教育学会・日本メディア英語学会・フランス語教育学会・日本独文学会・JACET教育問題研究会他] 2012)
more...
Education (4):
  • - 2012 テンプル大学ジャパンキャンパス 英語教授法 英語教授法
  • - 2012 Temple University Japan TESOL TESOL
  • - 2008 University of Hawaii
  • - 2008 University of Manoa Interdisciplinary Studies Second Language Studies
Association Membership(s) (3):
Japan Association for Media English Studies ,  JALT ,  Japan Association for Language Teaching
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page