Rchr
J-GLOBAL ID:200901085146352921   Update date: Sep. 29, 2020

Miyoshi Hiroshi

ミヨシ ヒロシ | Miyoshi Hiroshi
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (2): Architectural and city planning ,  Commerce
Research keywords  (6): マーケティング ,  まちづくり ,  小売商業 ,  Marketing ,  Community Development ,  Retailing
Research theme for competitive and other funds  (2):
  • まちづくりと小売商業の関わりに関する研究
  • Study on Roles of Retailers in the Community Development
MISC (8):
  • 三好 宏. まちづくりの点から見た郊外型商業施設への立地規制について~福島県条例を手がかりに~. 経営研究 福山平成大学経営学部紀要. 2006. 2. 71-82
  • 商業者主導型まちづくりの課題と行政の役割. 経営情報研究 福山平成大学経営学部紀要 経営情報学科篇. 2004. 19,37-49
  • 「まちづくり」における小売業が持つ二重性. 経営情報研究 福山平成大学経営学部紀要 経営情報学科編. 2003. 8. 103-117
  • 小売商業における「まちづくり」研究の視角. 経営情報研究 福山平成大学経営学部紀要 経営情報学科篇. 2002. 7. 153-169
  • 小売商業者を支える社会的基盤の変容と地域活動-神戸市商店街調査の実証分析-. 経営情報研究 福山平成大学経営学部紀要 経営情報学科篇. 2001. 6. 115-128
more...
Books (2):
  • 『1からのマーケティング』、第2章「マーケティング論のなりたち」
    中央経済社 2009 ISBN:9784502665509
  • "The 1st step of marketing",'The scheme of marketing'(the second chapter)
    Chuokeizai-sha,inc. 2009 ISBN:9784502665509
Education (4):
  • - 2000 Kobe University
  • - 2000 Kobe University
  • - 1986 Kagawa University
  • - 1986 Kagawa University
Professional career (1):
  • Ph.D (Kobe University)
Association Membership(s) (1):
日本商業学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page