Rchr
J-GLOBAL ID:200901085430809907   Update date: Feb. 14, 2024

Inoi Shin'ichi

イノイ シンイチ | Inoi Shin'ichi
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (1): Foreign language education
Research keywords  (3): primary school English education ,  Primary school foreign language activities ,  Discourse analysis, Learning strategies, Communication strategies
Research theme for competitive and other funds  (5):
  • 2018 - 2021 認知処理プロセスを踏まえた小学生における英語読み習得に向けた支援方法の検討
  • 2016 - 2021 Assessing Foreign Language Activity Assistamts' perspectives on primary Foreign Language Activities
  • 2016 - 2020 Assessing Foreign Language Activity Assistamts' perspectives on primary Foreign Language Activities
  • 2016 - 小学校児童の好む英語の授業と嫌いな英語授業の質的分析
  • 1999 - 2001 中学校・高等学校の日本人英語教師と外国人教師の言語学習・指導に関する考え方の調査
Papers (40):
  • 猪井 新一, 真歩仁しょうん. 小学校英語授業におけるHRTのT1化を目指して-ELFの観点から-. 茨城大学教育学部紀要(教育科学). 2020. 69. 197-207
  • Meaning-Focused vs. Form-Focused Activities in Elementary School English Lessons. KOTESOL PROCEEDINGS 2019. 2020. 82-88
  • Kaoru, SHIMO, Shin’ichi, INOI. Introducing ‘Chunking’ into Listening and Speaking Activities and Using it as a Bridge for Teaching Reading and Writing in Elementary School English Education. 茨城大学教育実践研究. 2019. 38. 45-60
  • Shin'ichi Inoi. QUALITATIVE ANALYSIS OF PRIMARY SCHOOL ENGLISH LESSONS IN JAPAN IN TERMS OF STUDENTS’ ENJOYMENT AND MOTIVATION LEVELS. The Eighth CLS International Conference (ClaSIC2018) Proceeding Papers. 2018. 60-71
  • INOI, Shin'ichi. Determining a Relationship Between HRT and Student Attitudes Toward Primary School English Lessons in Japan. 茨城大学教育学部紀要(教育科学). 2018. 67. 373-384
more...
MISC (23):
  • Shinichi Inoi. Meaning-Focused vs. Form-Focused Activities in Elementary School English Lessons. Extended Summaries -The 27th Korea TESOL International Conference - 2019. 2019. 23-24
  • INOI, Shin'ichi. Do Students’ Attitudes Toward English in Primary School Change in Junior High School?. 茨城大学教育学部紀要(教育科学). 2015. 64. 64. 135 -149-149
  • Sean Mohoney, Shin'ichi Inoi. On continuity between primary school "foreign language activities" and junior high english classes. 平成23年度~平成25年度科学研究費事業研究成果報告書. 2014
  • Shin'ichi Inoi, Takayasu Namiki, Hidetoshi Saito. 日本語を活用した体験型小学校英語活動教員研修プログラムの開発ー小学校外国語活動の現状把握と日本語から見た外国語活動ー. 平成21年度~平成23年度科学研究費事業研究成果報告書. 2012
  • 猪井 新一. 茨城大学教員免許状更新講習における小学校外国語活動講座の実践報告. 茨城大学教育実践研究. 2011. 30. 123-135
more...
Books (3):
  • 学級担任が創る小学校英語の授業
    大学教育出版 2020
  • 日本語を活用した体験型小学校英語活動教員研修プログラムの開発-小学校外国語活動の現状把握と日本語から見た外国語活動
    2012
  • 言語心理学と英語教育学研究
    福島大学第二言語習得研究会 2001
Lectures and oral presentations  (45):
  • Meaning-focused vs. form-focused activities in elementary school English lessons
    (The 27th Annual Korea TESOL International Conference. 2019)
  • 外国語指導協力員とのインタビューから見える小学校英語授業の実情ーHRTのT1化を目指して
    (全国英語教育学会第45回弘前研究大会 2019)
  • 言語活動の特徴から見る児童の好きな英語授業
    (第19回小学校英語教育学会(JES)北海道大会 2019)
  • QUALITATIVE ANALYSIS OF PRIMARY SCHOOL ENGLISH LESSONS IN JAPAN IN TERMS OF STUDENTS’ ENJOYMENT AND MOTIVATION LEVELS
    (The Eighth CLS International conference (CLaSIC 2018) 2018)
  • 学級担任主動の英語授業を目指して
    (茨城大学小学校英語指導講習会 2018)
more...
Education (2):
  • 2005 - 2008 Tohoku Univeristy Graduate School of Information Sciences 人間社会情報科学(後期博士課程)
  • 1989 - 1991 Fukushima University Graduate School, Division of Education 教科教育〈英語)専攻修士課程
Professional career (2):
  • 博士(学術) (東北大学大学院)
  • 教育学修士 (福島大学大学院)
Work history (6):
  • 2007/04/01 - 茨城大学教育学部・教授
  • 2005/04/01 - 2007/03/31 会津大学短期大学部・教授
  • 2004/04/01 - 2005/03/31 北海道教育大学教育学部旭川校・教授
  • 2001/10/01 - 2004/03/31 北海道教育大学教育学部旭川校・助教授
  • 1993/04/01 - 2001/09/30 奥羽大学文学部英語英文学科・専任講師
Show all
Committee career (4):
  • 2015/04/01 - JACET教育問題研究会 JACET教育問題研究会 会誌査読委員
  • 2012/04/01 - 2014/03/31 小学校英語教育学会 学会誌査読委員
  • 2012/04/01 - 2014/03/31 全国英語教育学会 ARELE査読委員
  • 2007/04 - 2009/03 全国英語教育学会 全国英語教育学会紀要(ARELE) 編集委員長
Association Membership(s) (6):
関東甲信越英語教育学会 ,  小学校英語教育学会 ,  大学英語教育学会(JACET) ,  全国語学教育学会(JALT) ,  全国英語教育学会 ,  東北英語教育学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page