Rchr
J-GLOBAL ID:200901086368188727   Update date: Aug. 26, 2022

Ohki Yuji

オオキ ユウジ | Ohki Yuji
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (1): Experimental psychology
Research keywords  (2): 実験系心理学 ,  Experimental Psychology
Research theme for competitive and other funds  (2):
  • 迷路課題を用いてのラットの作業記憶と参照記憶
  • The working memory and reference memory in rats with the maze task.
MISC (42):
  • 教育内容,教育環境,学生サービス等に関する平成5年度香川短期大学学生の意識調査 調査結果報告書 (共著). 香川短期大学学報. 1997. 25,7-33
  • Report on the Results of a Kagawa Junior College Students' Attitude Survey Conducted in 1993 on the Quality of Education, the Educational Environment, and Services for Students at KJC. Kagawa Junior College Campus Research. 1997. 25,7-33
  • 移行型T型迷路におけるラットの参照記憶と作業記憶(2)ー空間手掛かり利用可能条件下でー. 日本心理学会. 1992
  • 移行型T型迷路におけるラットの参照記憶と作業記憶. 日本心理学会. 1991
  • 獅々見 照. 日本語音節の一実験的研究-連想法による一字音節間の結合の分析-(共著). 広島修大論集(人文編). 1991. 32. 1. 15-33
more...
Books (8):
  • ライフサイクルからみた発達の基礎(共著)
    ミネルヴァ書房 2003
  • 要説 発達・学習・教育臨床の心理学
    北大路書房 2000
  • 移行期の心理学 こころと社会のライフ・イベント (共著)
    ブレーン出版 1998
  • 動機づけ基礎と実際 行動の理解と制御をめざして(共著)
    川島書店 1997
  • 情動・学習・脳(共著)
    二瓶社 1994
more...
Works (2):
  • 香川短期大学生の意識構造
    1990 -
  • 瀬戸大橋博'88/四国の入場参加者に関する意識調査
    1988 -
Education (4):
  • - 1982 Kwansei Gakuin University
  • - 1982 Kwansei Gakuin University Graduate School, Division of Letters Psychology
  • - 1977 Kwansei Gakuin University School of Humanities
  • - 1977 Kwansei Gakuin University Faculty of Literature Department of Psychology
Professional career (1):
  • (BLANK) (Kwansei Gakuin University)
Work history (12):
  • 1994 - 2003 Kagawa Junior College
  • 1994 - 2003 Kagawa Junior College, Professor
  • 1988 - 2003 Shikoku Gakuin University
  • 1988 - 2003 Shikoku Gakuin University, Part-time Lecturer
  • 2003 - - 四国学院大学 教授
Show all
Association Membership(s) (6):
日本行動科学学会 ,  関西心理学会 ,  日本生理心理学会 ,  日本教育心理学会 ,  日本動物心理学会 ,  日本心理学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page