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J-GLOBAL ID:200901086701241924
Update date: May. 08, 2024
MIZUNO Manabu
ミズノ マナブ | MIZUNO Manabu
Affiliation and department:
Job title:
Professor
Other affiliations (1):
Research field (5):
Commerce
, Commerce
, Business administration
, Business administration
, Business administration
Research keywords (11):
User Innovation
, startup ecosystem
, 起業エコシステム
, Innovation
, Open Innovation
, Innovation Management
, Strategic Marketing
, Business Model Innovation
, Design Thinking
, Product Development
, Marketing
Research theme for competitive and other funds (6):
- 2024 - 2027 スタートアップへのインフォーマル・サポートの役割と効果に関する研究
- 2019 - 2022 情報の粘着性概念を中心としたリード・ユーザーの知識移転促進要因に関する理論的研究
- 2019 - 2022 デザイン・ドリンブン型開発促進のためのインサイトと対話プロセスの解明
- 2011 - 2015 A Theoretical and Empirical Study of Open Innovation Adopting Lead User Method.
- 2008 - 2011 An Empirical Research on the Strategies for Constructing the Business Network of SMEs
- 2006 - 2008 Research of influence that progress of ICT (information communications technology) gives to enterprise and management
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Papers (23):
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Manabu Mizuno, Mitsuru Nakagawa, Daisuke Ishida. A Mechanism to Support “Ambiguous Problems” and “Solutions”:. Japan Marketing Journal. 2023. 43. 2. 18-29
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MIZUNO,MANABU, KOZUKA,TAKAHIKO. Co-Innovation between a Lead User and Producers: Product Innovation for Figure Skaters by a Figure Skater. Marketing Journal. 2019. 39. 2. 6-21
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Masaaki Takemura, Hirota Akimitsu, Manabu Mizuno. Developing a Cardio Simulator: More real and quicker. 28th ISPIM Innovation Conference Vienna. 2017
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Hirota Akimitsu, Manabu Mizuno, Masaaki Takemura. Design Prototyping: Reducing the uncertainty in “fussy front end” stage of product development. ISPIM Innovation Forum Toronto 2017. 2017
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水野学. 産業財における共創型製品開発-企業ユーザーイノベーターの探索法-. マーケティングジャーナル. 2017. 36. 4. 58-75
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MISC (6):
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岸本徹也, 武田圭太, 竹林一志, 西山秀人, 水野学. 商学部FDウィーク2022. 日本大学FD研究. 2024. 11. 71-79
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水野 学. ユーザーイノベーション -革新をもたらす顧客たち-. 調査月報. 2018. 682. 113. 36-41
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水野 学. 顧客ニーズの発見法(上)解決したい「用事」は何か. 日経MJ. 2017
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水野 学. 顧客ニーズの発見法(下)ユーザーがみつける新用途. 日経MJ. 2017
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水野 学. 尖ったユーザーに学ぶ(上):「想定外の工夫」いかす. 日経MJ. 2015
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Books (7):
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THE POWER OF MARKETING
2023 ISBN:9784641166134
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アントレプレナーシップの原理と展開 -企業の誕生プロセスに関する研究
千倉書房 2023 ISBN:9784805112748
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A Handbook of Retailing & Distribution System: Unpacking the Relevant Theories, Phenomena, and Statistics
有斐閣 2022 ISBN:9784641165991
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The 1st step to marketing 4th edition
碩学舎 2020
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経営と情報の進化と融合
税務経理協会 2014 ISBN:9784419060435
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Lectures and oral presentations (19):
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企業との連携によるPBL教育の実践方法 〜ワークマン女子との取り組みを事例として〜
(日本経営学会 第97回大会 2023)
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“あなた”のアイディアが拓くものづくりの未来 〜消費者参加型商品開発とは〜
(第46回 滑川市ふるさと市民大学講座 2023)
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リード・ユーザーの弱点:機能デザインと技術デザイン
(第11回 日本マーケティングカンファレンス2022 2022)
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The Significances and Challenges of Lead User Method
(日本マーケティング学会 リサーチプロジェクト合同研究会 2021)
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リード・ユーザー論:ユーザー・イノベーション論の原点とそのメカニズム
(マーケティングカンファレンス2018 2018)
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Education (1):
- 2002 - 2005 Kobe University Graduate School of Business Administration
Professional career (2):
- 博士(経営学・神戸大) (神戸大学大学院経営学研究科)
- 経営学修士 (神戸大学大学院経営学研究科)
Work history (6):
Association Membership(s) (5):
研究・イノベーション学会
, 組織学会
, 日本商業学会
, 日本マーケティング学会
, Open and User Innovation Community
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