Rchr
J-GLOBAL ID:200901086701241924   Update date: Nov. 18, 2024

MIZUNO Manabu

ミズノ マナブ | MIZUNO Manabu
Affiliation and department:
Job title: Professor
Other affiliations (1):
Research field  (5): Commerce ,  Commerce ,  Business administration ,  Business administration ,  Business administration
Research keywords  (11): User Innovation ,  startup ecosystem ,  起業エコシステム ,  Innovation ,  Open Innovation ,  Innovation Management ,  Strategic Marketing ,  Business Model Innovation ,  Design Thinking ,  Product Development ,  Marketing
Research theme for competitive and other funds  (6):
  • 2024 - 2027 スタートアップへのインフォーマル・サポートの役割と効果に関する研究
  • 2019 - 2022 情報の粘着性概念を中心としたリード・ユーザーの知識移転促進要因に関する理論的研究
  • 2019 - 2022 デザイン・ドリンブン型開発促進のためのインサイトと対話プロセスの解明
  • 2011 - 2015 A Theoretical and Empirical Study of Open Innovation Adopting Lead User Method.
  • 2008 - 2011 An Empirical Research on the Strategies for Constructing the Business Network of SMEs
Show all
Papers (24):
  • ISHIDA Daisuke, NAKAGAWA Mitsuru, MIZUNO Manabu. The Effect of Team Diversity and Star Employees on New Product Performance. 2024. 94. 1. 23-40
  • Manabu Mizuno, Mitsuru Nakagawa, Daisuke Ishida. A Mechanism to Support “Ambiguous Problems” and “Solutions”:. Japan Marketing Journal. 2023. 43. 2. 18-29
  • MIZUNO,MANABU, KOZUKA,TAKAHIKO. Co-Innovation between a Lead User and Producers: Product Innovation for Figure Skaters by a Figure Skater. Marketing Journal. 2019. 39. 2. 6-21
  • Masaaki Takemura, Hirota Akimitsu, Manabu Mizuno. Developing a Cardio Simulator: More real and quicker. 28th ISPIM Innovation Conference Vienna. 2017
  • Hirota Akimitsu, Manabu Mizuno, Masaaki Takemura. Design Prototyping: Reducing the uncertainty in “fussy front end” stage of product development. ISPIM Innovation Forum Toronto 2017. 2017
more...
MISC (10):
  • 岸本徹也, 武田圭太, 竹林一志, 西山秀人, 水野学. 商学部FDウィーク2022. 日本大学FD研究. 2024. 11. 71-79
  • 水野 学. プロレス的教育論-砧プロレス同好会. 砧通信 / 日本大学商学部図書委員会 編. 2019. 48. 72-78
  • 水野 学. ユーザーイノベーションが拓く新しい世界-創刊50周年記念号. 砧通信 / 日本大学商学部図書委員会 編. 2018. 47. 52-56
  • 水野 学. 助成研究報告 終了報告 リード・ユーザー活用型オープン・イノベーションモデルに関する理論的・実証的研究. 阪南大学産業経済研究所年報 / 阪南大学産業経済研究所 [編]. 2018. 47. 6-8
  • 水野 学. 助成研究報告 中間報告 リード・ユーザー活用型オープン・イノベーションモデルに関する理論的・実証的研究. 阪南大学産業経済研究所年報 / 阪南大学産業経済研究所 [編]. 2018. 46. 24-26
more...
Books (7):
  • THE POWER OF MARKETING
    2023 ISBN:9784641166134
  • アントレプレナーシップの原理と展開 -企業の誕生プロセスに関する研究
    千倉書房 2023 ISBN:9784805112748
  • A Handbook of Retailing & Distribution System: Unpacking the Relevant Theories, Phenomena, and Statistics
    有斐閣 2022 ISBN:9784641165991
  • The 1st step to marketing 4th edition
    碩学舎 2020
  • 経営と情報の進化と融合
    税務経理協会 2014 ISBN:9784419060435
more...
Lectures and oral presentations  (21):
  • Labyrinth of Case Study Research
    (2024)
  • 消費者参加型商品開発 -あなたのアイディアが世の中を変える-
    (日本大学商学部公開講演会 2024)
  • 企業との連携によるPBL教育の実践方法 〜ワークマン女子との取り組みを事例として〜
    (日本経営学会 第97回大会 2023)
  • “あなた”のアイディアが拓くものづくりの未来 〜消費者参加型商品開発とは〜
    (第46回 滑川市ふるさと市民大学講座 2023)
  • リード・ユーザーの弱点:機能デザインと技術デザイン
    (第11回 日本マーケティングカンファレンス2022 2022)
more...
Education (1):
  • 2002 - 2005 Kobe University Graduate School of Business Administration
Professional career (2):
  • 博士(経営学・神戸大) (神戸大学大学院経営学研究科)
  • 経営学修士 (神戸大学大学院経営学研究科)
Work history (6):
  • 2018/04 - 現在 Nihon University College of Commerce
  • 2005/04 - 2018/03 阪南大学 経営情報学部 教授
  • 2009/04 - 2010/03 Copenhagen Business School Department of Innovation and Organizational Economics Visiting Researcher
  • 2009/04 - 2010/03 神戸大学大学院 経営学研究科 COEシニアリサーチフェロー
  • 2002/04 - 2005/04 流通科学大学 流通科学研究所
Show all
Association Membership(s) (5):
研究・イノベーション学会 ,  組織学会 ,  日本商業学会 ,  日本マーケティング学会 ,  Open and User Innovation Community
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page