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J-GLOBAL ID:200901086710781699   Update date: Feb. 01, 2024

Hirota Akimitsu

Hirota Akimitsu | Hirota Akimitsu
Affiliation and department:
Job title: 教授
Homepage URL  (1): https://www.facebook.com/hirota.akmt.zemi/
Research field  (2): Commerce ,  Business administration
Research keywords  (18): Co-creation ,  マーケティング ,  イノベーション ,  リード・ユーザー ,  共創 ,  エクストリーム・ユーザー ,  ユーザー参加型 ,  価値創発 ,  オープン・イノベーション ,  中小企業 ,  マーケティング戦略 ,  製品開発 ,  ビジネス・エコシステム ,  Innovation management ,  User innovation ,  Design thinking ,  Product development management ,  Product dvelopment
Research theme for competitive and other funds  (8):
  • 2019 - 2024 情報の粘着性概念を中心としたリード・ユーザーの知識移転促進要因に関する理論的研究
  • 2019 - 2024 Study of relationship between insight and dialogue process in design-driven innovation
  • 2018 - 2021 Effect of Regional Industrial Structure on Interest Adjustment in DMO: Comparative case study between US cities
  • 2016 - 2019 デザイン・ドリブン型開発におけるプロトタイピングと価値創造に関する研究
  • 2012 - 2014 A theoretical study of business ecosystems in tourism
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Papers (48):
  • Effectiveness of “Distant Search” Practices with “Unexpected Relationship” Information for Promoting “Hybrid Intelligence”: Innovation through AI-Generated Information and Human Interaction in the Development of the “AI Pudding”. (2023-2024) 3 号. 2024. 43. 3. 44-54
  • Effects of widely releasing prototypes to society - Utilization of consumers' design behavior and "two type dialogues" to support "design without final design”. 2023. 361-364
  • Akimitsu Hirota. Design of Prototypes in problem Exploration for Innovation. XXXIV ISPIM Innovation Conference, held in Ljubljana, Slovenia. 2023. 1-12
  • Akimitsu Hirota. The Influence of “ Formative Experience” on Human-Centered Design Behavior - Dialogue with "Formative experience" in Trial and Error. 2022. 565-571
  • Akimitsu Hirota. Inmapct of "Reflective Conversation" to Design Driven Innovation. The XXXIII ISPIM Innovation Conference "Innovating in a Digital World", held in Copenhagen, Denmark on 05 June to 08 June 2022. 2022. 1-11
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MISC (17):
  • 廣田章光. AI活用とイノベーション(シリーズ イノベーションのつくりかた). クオリティ・クラブ(日科技連). 2023. 40. 7-9
  • 廣田章光. ユーザーによるイノベーション(シリーズ イノベーションのつくりかた). クオリティ・クラブ(日科技連). 2023. 39. 7-9
  • 廣田章光. CES2023ではどのようなスタートアップが注目されていたのか(シリーズイノベーションのつくりかた). クオリティ・クラブ(日科技連). 2023. 38. 7-9
  • 廣田章光. デザイン思考とは何か?5つのプロセスと、ビジネス戦略での活用法を解説. リクナビNEXTジャーナル. 2023
  • CES2023ではどのようなイノベーションの兆しがあったのか(シリーズ イノベーションのつくりかた(5)). クオリティ・クラブ(日科技連). 2023. 37. 3月-4月. 9-11
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Books (17):
  • 観光ビジネス
    実教出版 2024 ISBN:9784407205695
  • アントレプレナーシップの原理と展開: 企業の誕生プロセスに関する研究
    千倉書房 2023 ISBN:4805112743
  • デザイン思考 マインドセット+スキルセット
    日経BP 日本経済新聞出版 2022 ISBN:4296115464
  • 1からのブランド経営
    碩学舎 2021 ISBN:4502384712
  • DX 時代のサービスデザイン
    丸善出版 2021 ISBN:4621306057
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Lectures and oral presentations  (39):
  • 市場を生み出すデザインの活用
    (日本社会におけるイノベーション促進への課題 2023)
  • プロトタイプを社会に広く公開する効果-「最終的なデザインを持 たないデザイン」を支える非開発者のデザイン行動の活用と「2 つの 対話」
    (日本認知科学学会 第40回大会 2023)
  • Design of Prototypes in problem Exploration for Innovation
    (XXXIV ISPIM Innovation Conference, in Ljubljana, Slovenia 2023)
  • テクノロジーの役割を生み出すデザイン行動 -プロトタイプの社会公開と非開発者との対話による体験創造
    (日本商業学会第73回全国大会 2023)
  • デザイン思考の全体像とイノベーション分野におけるデザイン研究の可能性
    (日本ナレッジ・マネジメント学会 知の創造研究部会 2023)
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Professional career (2):
  • (BLANK) (Kobe University)
  • (BLANK) (Kobe University)
Work history (4):
  • 2008 - 現在 Kindai University Faculty of Business Administration Department of Business and Marketing Strategy Professor
  • 2014 - 2014 California State University, Long Beach Business Administration Visiting researcher
  • 2013 - 2014 Stanford University mechanical engineering CDR Visiting professor
  • 1999 - 2008 Former Institution / Organization Osaka International University Faculty of Management and Information Science Department of Management and Information Science
Committee career (3):
  • 2018/06 - 現在 神戸市 こどもの創造的学びに関する研究会 委員
  • 2018/04 - 現在 大阪商工会議所 スポーツハブKANSAI スーパーバイザー
  • 2018/04 - 現在 大阪商工会議所 スポーツ産業振興委員会 副委員長
Association Membership(s) (5):
JAPANESE COGNITIVE SCIENCE SOCIETY ,  日本マーケティング学会 ,  JAPAN ACADEMY OF ADVERTISING ,  組織学会 ,  JAPAN SOCIETY OF MARKETING & DISTRIBUTION
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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