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J-GLOBAL ID:200901087011756847   Update date: Jul. 25, 2024

Hashimoto Jun

ハシモト ジュン | Hashimoto Jun
Affiliation and department:
Other affiliations (1):
  • 千葉大学  客員准教授
Homepage URL  (1): http://www.oita-u.ac.jp/
Research field  (2): Environmental load reduction/restoration technology ,  Thermal engineering
Research keywords  (10): Particulate Matter ,  Soot ,  Numerical Analysis ,  Laminar Flame Speed ,  Extinction ,  Ignition ,  Reactive Gas Dynamics ,  Combustion ,  Chemical Kinetics ,  Alternative Fuel
Research theme for competitive and other funds  (11):
  • 2023 - 2025 エンジンの設計計算に適用可能なPNモデルの検証
  • 2021 - 2025 燃焼により生じる凝集粒子の酸化機構解明と予測モデルの構築
  • 2021 - 2024 HINOCAを活用した自動車用超高効率エンジン研究
  • 2021 - 2023 冷間始動時における液膜挙動及びPN予測手法の研究
  • 2020 - 2023 内燃機関の設計計算に適用可能なPN予測モデルの開発
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Papers (57):
  • Jun Hashimoto, Tatsuya Kuboyama, Kazuhiro Akihama. Development of a Prediction Model of Soot Particle Size Distribution applicable for Design Calculations of Internal Combustion Engines - Effect of the fuel injection timing on soot emissions -. Transactions of Society of Automotive Engineers of Japan. 2024. 55. 4. 785-791
  • Jun Hashimoto, Takeru Imahara. Development of a Prediction Model of Soot Particle Size Distribution applicable for Design Calculations of Internal Combustion Engines - Validation for iso-octane/n-heptane/toluene blended Fuels -. Transactions of Society of Automotive Engineers of Japan. 2023. 54. 4. 672-679
  • 秋濱一弘, 中村真菜, 石井一洋, 橋本淳. ガソリンサロゲート燃料の簡略すす粒子生成モデル. 自動車技術会論文集. 2022. 53. 2. 340-346
  • Jun Hashimoto, Kimitoshi Tanoue, Sangmyeong Kim, Tatsuya Kuboyama, Yasuo Moriyoshi, Kazuhiro Akihama. Numerical Analysis of Soot Emission from a Direct-injection Spark-ignition Gasoline Engine using a Compact-size Soot-formation Model (Second Report). Transactions of Society of Automotive Engineers of Japan. 2021. 52. 6. 1304-1310
  • Ryunosuke Watanabe, Jun Hashimoto, Kimitoshi Tanoue, Sangmyeong Kim, Tatsuya Kuboyama, Yasuo Moriyoshi, Kazuhiro Akihama. Numerical Analysis of Soot Emission from a Direct-injection Spark-ignition Gasoline Engine using a Compact-size Soot-formation Model. Transactions of Society of Automotive Engineers of Japan. 2021. 52. 2. 213-219
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MISC (37):
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Books (1):
  • 基礎からわかる自動車エンジンのシミュレーション
    コロナ社 2019 ISBN:9784339046601
Lectures and oral presentations  (56):
  • イソオクタン・トルエン2成分燃料の模擬筒内液面燃焼におけるすす生成特性
    (自動車技術会大会学術講演会講演予稿集(CD-ROM) 2018)
  • ガソリンサロゲート燃料のすす粒子生成モデルの検討
    (自動車技術会大会学術講演会講演予稿集(CD-ROM) 2018)
  • 直噴ガソリンエンジンのすすと微粒子の計測方法改善に関する研究
    (自動車技術会大会学術講演会講演予稿集(CD-ROM) 2018)
  • 5-1-2 Soot Particle Generation Calculation of Gasoline Surrogate Fuel by Detailed Reaction Model and Reduced Reaction Model
    (日本エネルギー学会大会講演要旨集(Web) 2018)
  • Study on Soot Particle Generation model for Gasoline Surrogate Fuel
    (燃焼シンポジウム講演論文集 2017)
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Education (3):
  • 1998 - 2001 Kyushu University Graduate School, Division of Engineering
  • 1996 - 1998 Kyushu University
  • 1993 - 1996 Kyushu University School of Engineering
Professional career (2):
  • (BLANK) (Kyushu University)
  • (BLANK) (Kyushu University)
Work history (5):
  • 2017/04 - 現在 Oita University Faculty of Science and Technology Associate Professor
  • 2013/09 - 2017/03 Oita University Faculty of Engineering Associate Professor
  • 2010/09 - 2013/08 Tsuyama National College of Technology Department of Mechanical Engineering Associate Professor
  • 2006/04 - 2010/08 Tsuyama National College of Technology Department of Mechanical Engineering Lecturer
  • 2001/04 - 2006/03 Tsuyama National College of Technology Department of Mechanical Engineering Research Associate
Awards (6):
  • 2021/03 - 日本機械学会 九州支部 九州学生会第52回学生員卒業研究発表講演会 優秀講演賞 高沸点液体燃料の微粒子計測実験に適した焼結金属付きバーナーの設計製作
  • 2017/11 - 日本燃焼学会 ベストプレゼンテーション賞 詳細反応モデルおよび簡略化反応モデルによるすす粒子生成の比較
  • 2017/11 - 日本燃焼学会 2017年『美しい炎』の写真展優秀作品賞 模擬液面燃焼
  • 2017/05 - 自動車技術会 第67回自動車技術会賞 論文賞 急速圧縮膨張装置でのノッキング特性に及ぼす燃料性状の影響
  • 2015/11 - 日本燃焼学会 日本燃焼学会 2015年度奨励賞 直噴ガソリンエンジンにおけるすす生成の予測手法に関する研究
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Association Membership(s) (3):
日本燃焼学会 ,  日本自動車技術会 ,  日本機械学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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