Rchr
J-GLOBAL ID:200901087126184588
Update date: Feb. 14, 2024
Miyaji Isao
ミヤジ イサオ | Miyaji Isao
Affiliation and department:
Homepage URL (1):
http://etlab.mis.ous.ac.jp
Research field (4):
Safety engineering
, Social systems engineering
, Educational technology
, Information theory
Research keywords (8):
情報数理
, 教育計画工学
, 教育工学
, eラーニング
, ブレンディッドラーニング
, Computer Science
, Educational Technology
, Operations Research for Education
Research theme for competitive and other funds (19):
- 2013 - 2016 ブレンディッドラーニングの最適設計と最適展開に関する研究
- 2010 - 2013 最適なメディア選択に基づいたブレンディッドラーニングの展開に関する研究
- 2007 - 2010 問題自動生成機構の研究開発とブレンディング授業の展開に関する研究
- 2005 - 2007 個に対応したe-ラーニングブレンディン グ授業のための問題自動生成機構の研究開発
- 2001 - 2003 情報科学英文の和訳を学習・評価・添削するシステムの研究開発
- 1998 - ブレンディッドラーニングの設計と実践
- 1998 - Design and Practice of Knowledge Constructive Subject
- 1995 - 1997 階層化意思決定法による書道作品の定量的評価支援システムの研究開発
- 1992 - Studies on Educational Survey and Analysis
- 1985 - テレビ会議交流による協調学習に関する研究
- 1985 - Studies and Developments of Support System for Education
- 1983 - 教育評価の定量化に関する研究
- 1983 - Studies on Quantification in Educational Evaluation
- 1978 - CMIシステムに関する研究
- 1978 - Studies on Computer Managed Instruction
- 1975 - 教育計画問題における新しいアルゴリズムの研究開発
- 1975 - Studies and Developments of New Algorithms in Operations Research for Education
- 教育支援システムの研究開発
- 教育関連と分析に関する研究
Show all
Papers (13):
-
Miyaji, I, Yoshida, K. Categories of Attitude and Student Determined by Cluster Analysis of the Attitudes toward Programming Abilities in a Blended Class. International Journal Cross-Disciplinary Subjects in Education. 2014. 5. 4. 1845-1853
-
MIYAJI Isao. Effects in Blended Classes That Utilize Clickers to Deepen Understanding of Information Technology. Literacy Information and Computer Education Journal. 2014. 5. 2. 1439-1447
-
MIYAJI Isao. Effects of Blended Class on "History of Computers" with Peer Assessment for an Assignment to Introduce a Historical Character. Journal of Modern Education Review. 2014. 3. 10. 760-770
-
Miyaji, I, Shimizu, H, Yoshida, K, Naruse, Y. Support system developed for beginners to design blended learning and its use evaluation. International Journal for Digital Society. 2013. 1. 1. 842-851
-
MIYAJI Isao. "Case Study on Difference between Attitudes of Students in a Science-Mathematics Course and Science Class in an Ordinary Course in a Senior High School ". Journal of Modern Education Review. 2013. 3. 1. 64-77
more...
MISC (80):
Books (8):
-
Tward Blended Learning from E-learning
2009
-
Operations Research Learned by Exercises
2008
-
新しい情報教育の理論と実践の方法-情報科教育法-
現代教育社 2004
-
New theory of information education and method of the practice
Gendai Kyoikusha 2004
-
演習C言語入門
共立出版 1996
more...
Works (4):
-
生涯学習に関する県民の意識調査
宮地 功 2013 - 2013
-
生涯学習に関する県民の意識調査
宮地 功 2007 - 2007
-
生涯学習に関する県民の意識調査
2002 -
-
生涯学習に関する県民の意識調査
1997 -
Education (4):
- - 1971 Okayama University
- - 1971 Okayama University Graduate School, Division of Natural Science Physics
- - 1969 Okayama University Faculty of Science
- - 1969 Okayama University Faculty of Science Physics
Professional career (2):
- Doctor of Engineering (Kyoto University)
- Master of Science (Okayama University)
Work history (13):
- 1989 - 1993 Okayama University of Science
- 1989 - 1993 Okayama University of Science,
- 1993 - - 岡山理科大学 教授
- 1993 - - Okayama University of Science, Professor
- 1983 - 1989 Tsuyama National College of Technology
- 1983 - 1989 Tsuyama National College of Technology,
- 1978 - 1983 Tsuyama National College of Technology
- 1978 - 1983 Tsuyama National College of Technology,
- 1971 - 1978 Tsuyama National College of Technology
- 1971 - 1978 Tsuyama National College of Technology,
- Associate Professor
- Assistant Professor
- Research Assistant
Show all
Committee career (5):
- 1999 - 2002 教育システム情報学会 中国支部副支部長、中国支部支部長、評議員
- 1999 - 日本科学教育学会 中国支部岡山県支部長
- 1999 - 日本教育情報学会 評議員
- 1999 - 電子情報通信学会 教育工学専門委員
- 1997 - 日本知能情報ファジィ学会 中四国支部幹事
Awards (2):
- 2014/01 - London International Conference on Education Best Paper Award Change of Awareness Related to Ability and Recognition Degree of Terms in the Exercise-centered and Blended Class Using Clicker
- 1989 - NECコンピュータSP研究会 感謝状
Association Membership(s) (10):
ゲーム学会
, 人工知能学会
, 情報処理学会
, 日本科学教育学会
, 日本教育情報学会
, 教育システム情報学会
, 日本知能情報ファジィ学会
, 日本教育工学会
, 日本オペレーションズリサーチ学会
, 電子情報通信学会
Return to Previous Page