Rchr
J-GLOBAL ID:200901087546128128   Update date: Feb. 01, 2024

Tsubota Yasushi

ツボタ ヤスシ | Tsubota Yasushi
Affiliation and department:
Job title: Associate Professor
Homepage URL  (1): http://www.cis.kit.ac.jp/~a0018180/
Research field  (3): Educational technology ,  Foreign language education ,  Intelligent informatics
Research keywords  (17): scan translation ,  Agency ,  metaverse ,  narrative ,  Diagnosis of learning ,  English Speaking Test ,  Flipped Learning ,  Mutual Evaluation ,  Shadowing ,  Telecollaboration ,  Online presentation using foreign languages ,  Collaborative Learning ,  発音学習システム ,  Automatic Speech Intelligibility Assessment ,  音声情報処理 ,  CALL ,  Automatic Speech Intelligibility Assessment
Research theme for competitive and other funds  (21):
  • 2023 - 2026 Classification of learners based on explicit and implicit shyness and an examination of appropriate learning environments and support methods
  • 2021 - 2025 Co-Agencyを育む準正課活動のための教師教育環境と仮想空間
  • 2020 - 2023 英語プレゼンテーションとパターンプラクティスの有機的な連携による音声活動の充実化
  • 2019 - 2022 The use of virtual exchange and cross-cultural collaborative learning in higher education
  • 2018 - 2022 An evaluation of a process of EFL collaborative learning, both in class and outside of class, in secondary and higher education
Show all
Papers (39):
  • Yasushi Tsubota, Tsutomu Inagaki, Takayuki Nozawa, Yasushige Ishikawa. A Pre-Telecollaboration Training Course for Japanese EFL Learners. Telecollaboration Applications in Foreign Language Classrooms. 2023. 23-44
  • Yasushi TSUBOTA, Tsutomu INAGAKI, Takayuki NOZAWA, Yasushige ISHIKAWA. A Study of New English Presentation Lessons Using Online Reflection Forms with the Pandemic: Adaptation of Speech Instruction, Experience Sharing and Systematic Reflection. Proceedings of the 24th International Conference and Workshop on TEFL & Applied Linguistics. 2023
  • 杉本 喜孝, 坪田 康. 英語スパイラル型学習に向けたICT教材開発と活用実践について-多読・速読・音読の授業内実践とフィードバックとともに-. 言語学習と教育言語学:2022年度版. 2023
  • 富田英司, 野中陽一朗, 三和秀平, 坪田康. 準正課活動に学生を招き入れる方略. 科学教育研究センター紀要. 2023. 2
  • 富田英司, 野中陽一朗, 三和秀平, 坪田 康. 若手小学校教師にとってのレジリエンスとは ~ 卒業生を支えようとする教師教育者のセルフスタディ ~. 信学技報. 2022. 122. 304
more...
MISC (181):
  • 坪田康, 富田英司. A Study of Learning Environment Design and Analysis Using the Metaverse-Practical Use of Digital Ethnography Techniques in the Design and Analysis-. 電子情報通信学会技術研究報告(Web). 2023. 123. 73(TL2023 1-6)
  • 富田 英司, 河村 泰之, 坪田 康. ポストコロナ時代のハイブリッド青少年交流環境. マツダ財団助成研究報告書. 青少年健全育成関係. 2023. 35. 63-69
  • 富田, 英司, 坪田, 康, 河村, 泰之. 愛大Minecraft 事業の効果に関する初期報告* -発達支持的生徒指導への示唆--Preliminary Report on Effects of Aidai Minecraft Project -Implication for Developmentally Supportive Student Guidance-. 愛媛大学教育学部紀要. 2022. 69. 1-10
  • 坪田康, 富田英司. Educational Virtual Reality that promotes Emergent Narratives. 電子情報通信学会技術研究報告(Web). 2022. 121. 440(TL2021 32-46)
  • 富田 英司, 野中 陽一朗, 三和 秀平, 坪田 康, 豊田 弘司, 森下 覚. 準正課活動を通して教員志望学生の主体的な学びを支援するには. 日本教育心理学会総会発表論文集. 2022. 64. 64-65
more...
Books (2):
  • DVDで学ぶ英語プレゼンテーションの技能
    金星堂 2012
  • 日本の名城-熊本城を訪ねる-(Famous Castles of Japan - A Visit to Kumamoto Castle -)
    京都大学高等教育研究開発推進機構,2005-3. 2005
Education (5):
  • - 2002 Kyoto University
  • - 2002 Kyoto University Graduate School, Division of Information and Communication Intelligence Science and Technology
  • - 2001 Kyoto University
  • - 2001 Kyoto University Graduate School, Division of Information and Communication Intelligence Science and Technology
  • - 1999 Kyoto University Faculty of Engineering
Professional career (1):
  • 情報学修士 (京都大学)
Work history (8):
  • 2020/04 - 現在 Waseda University
  • 2015/04 - 現在 Kyoto Institute of Technology Faculty of Arts and Sciences Associate Professor
  • 2011/02 - 現在 Tokyo Institute of Technology Part-time lecturer
  • - 現在 Institute for Service Innovation Studies of Meiji University Visiting Researcher
  • - 現在 Gakken Research Institute for Learning and Education Visiting Researcher
Show all
Committee career (7):
  • 2023/04 - 現在 ABCJ: Association for Business Communication in Japan President
  • 2022/06 - 現在 電子情報通信学会 専門委員会副委員長
  • 2022/04 - 現在 日本英語教育学会 会長
  • 2019/04 - 現在 次世代大学教育研究会 会長
  • 2011/06 - 現在 思考と言語研究会(電子情報通信学会) 研究専門委員会
Show all
Awards (1):
  • 2019/08 - EUROCALL Best Posters Practical Shadowing Activities in class with the reflection of CMC with Filipino teachers
Association Membership(s) (4):
電子情報通信学会 ,  Japanese Association for the Study of Logic, Language and Information ,  JELES: The English Language Education Society of Japan ,  次世代大学教育研究会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page