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J-GLOBAL ID:200901087819537336
Update date: Jan. 30, 2024
Wakayama Daiki
ワカヤマ ダイキ | Wakayama Daiki
Affiliation and department:
Job title:
Lecturer
Research field (1):
Business administration
Research keywords (6):
価格知覚
, 感性情報
, 社会調査
, マーケティング・サイエンス
, 消費者行動
, Consumer Behavior
Research theme for competitive and other funds (3):
- 2012 - 2017 Construction of prescriptive social psychology in pluralistic society from view point of behavioral decision theory
- 2007 - 2010 DEVELOPMENT OF NEW ANALYSIS METHOD OF SOCIAL JUDGMENT AND ITS APPLICATION TO SOCIAL POLICY
- 2006 - 2008 新しい描画調査の開発とその画像解析による社会心理学的応用
Papers (14):
MISC (5):
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Daiki Wakayama, Toshiyuki Sueyoshi, Mika Goto. DEA-Based Green Positioning Strategy by Unified Efficiency Measure for the US Coal-fired Electricity Products. The IAFOR International Conference on Sustainability, Energy & the Environment - Hawaii 2017 Official Conference Proceedings. 2017. 1-19
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WAKAYAMA Daiki. Problems in Evaluating Attitudes of Residents on the Merger of Municipalities for Local Governments. Proceedings of International Conference on Kansei Engineering and Emotion Research 2009 (KEER2009), 11F-03. 2009. 1-10
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若山 大樹, 三品 勉. 能代市民対象合併意識調査と民意代表性(社会(1)). 日本行動計量学会大会発表論文抄録集. 2005. 33. 10-13
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Fuzzy Purchase Intention Model :An Extension of Fishbein & Ajzen Model (Wakayama D. and Takemura K.). The Proceedings of Joint 2nd International Conference on Soft Computing and Intelligent Systems and 5th International Symposium on Advanced Intelligent Systems. 2004. WE8-4, 1-6
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WAKAYAMA Daiki, TAKEMURA Kazuhisa. Prediction of Consumer Behavioral Intention Using Fuzzy Rating Data. 2001. 17. 165-168
Books (3):
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曹洞宗の実態把握の試み(『禅から現代社会を考える-禅を初めて学ぶ人のために-』駒澤大学禅ブランディング事業 禅と現代社会研究チーム, 第3章)
駒澤大学禅ブランディング事業事務局 2021
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精密性効果~精密な数値表現が日常的判断にどのような影響を及ぼすか~ (in 竹村和久, 高橋英彦(監訳).神経経済学と意思決定 心理学,神経科学,行動経済学からの総合的展望 第6章の翻訳)
北大路書房 2019
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Dictionary of Psychology, American Psychological Association
2013
Lectures and oral presentations (21):
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支払決済手段の遷移について
(第17回日本感性工学会春季大会 2022)
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値引き刺激と消費者の支払手段の選択
(日本行動計量学会第49回大会抄録集, p.165 2021)
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割引価格に対する消費者のお得感判断
(第15回日本感性工学会春季大会予稿集, 101-102 2020)
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奨学金の機会損失刺激による学生の意識と行動
(日本行動計量学会第47回大会抄録集 p.217 2019)
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特売購入機会を逃したときの標的顧客の行動
(感性フォーラム熱海2018 第50回あいまいと感性研究部会ワークショップ(日本感性工学会) 2018)
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Education (1):
- - 2003 University of Tsukuba
Professional career (2):
- 博士 経営学 (筑波大学)
- 修士 社会工学 (筑波大学)
Work history (3):
- 2016/03 - 2017/03 New Mexico Institute of Mining & Technology Visiting Scholar
- 2010/04 - 2016/03 Komazawa University
- 2008/04 - 2010/03 Komazawa University
Committee career (7):
Awards (1):
Association Membership(s) (3):
日本感性工学会
, 日本行動計量学会
, 日本知能情報ファジィ学会
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