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J-GLOBAL ID:200901087881533193   Update date: Jan. 30, 2024

Kato Jun

カトウ ジュン | Kato Jun
Affiliation and department:
Job title: professor
Research field  (1): Education - general
Research keywords  (2): 教育社会学 ,  Sociology of Education
Research theme for competitive and other funds  (11):
  • 2022 - 2025 Conflict between UK National curriculum and Summerhill school practice.
  • 2019 - 2023 Analysis on the restaint factors in Japanese cultural and institutional milieu.
  • 2014 - 2018 Developing Programs for Teacher Education as Adult Learning
  • 2013 - 2016 An Analysis on the school choice in UK- conflict over the introduction of free school in local community-
  • 2006 - 2010 イギリスにおける一年制教員養成課程(PGCE)の分析
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MISC (29):
  • The End of Education - The Difficulty of Educating Students in the Posthuman Era. Jounnal of Nagoya Women's University (Humanities social Science). 2004. 49号
  • 教育の終焉-ポスト・ヒューマンは教育されない-. 名古屋女子大学紀要(人文・社会編). 2004. 49
  • サイバースペースが中学生の自我に与える影響についての分析. 科学研究費補助金、基盤研究(C)(2)研究成果報告書(平成12年度~14年度)課題番号1261300. 2004
  • The End of Education - The Difficulty of Educating Students in the Posthuman Era. Jounnal of Nagoya Women's University (Humanities social Science). 2004. 49
  • 近代言説としての「青年期」. 名古屋女子大学紀要(人文・社会編). 2002. 第48号
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Books (14):
  • ポスト・ヒューマン時代の教育
    教育学年報第10号、世織書房 2004
  • IT革命と学校教育
    総合学習と新聞(中日新聞社刊) 2001
  • IT Revolution and School Education
    Cpmprehensive Learning and Newspaper (CHUNICHI SHINBUNSHA) 2001
  • マルチメディアと教育
    玉川大学出版 1999
  • 世界教育百書1998(ユネスコ編)(翻訳)
    東京書籍 1998
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Education (2):
  • - 1987 Nagoya University
  • - 1987 Nagoya University Graduate School, Division of Education
Professional career (1):
  • (BLANK)
Association Membership(s) (2):
中部教育学会 ,  日本教育社会学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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