Rchr
J-GLOBAL ID:200901087923648581   Update date: Jun. 11, 2024

Saito Kumiko

サイトウ クミコ | Saito Kumiko
Research field  (1): Social psychology
Research keywords  (2): 臨床心理学 ,  Clinical Psychology
Research theme for competitive and other funds  (4):
  • 投映法
  • 臨床一発達心理学的人格理解,投映法
  • Projective method
  • Clinical-Developmental Psychology for Personality Understanding. Projective method
MISC (120):
  • 「榎木直恵論文『"おきねたりちやん"場面緘黙の小2女児とのプレイセラピー』へのコメント. 神戸女学院大学大学院人間科学研究科心理相談室紀要「心理相談研究」. 2001. 2. 78-80
  • シンポジウム討論「臨床におけうる父親像」. 思春期青年期精神医学. 2001. 11. 1. 35-45
  • 青年の「父親」体験と自己形成-臨床的検討-. 思春期青年期精神医学. 2001. 11. 1. 8-14
  • The adolescent's subjective re experience of father for self-forming in clinical process. The Japanese Journal of Adolescent Psychiatry. 2001. 11. 1. 8-14
  • 「大橋明論文『不登校の男子高校生をもつ母親の面接過程』へのコメント」. 大阪大学大学院人間科学研究科心理教育相談室紀要. 2000. 6. 38-40
more...
Books (8):
  • 人格障害の心理テスト
    『臨床精神医学講座』 中山書店 1998
  • 精神医学と臨床心理学の出会い 『精神医学ハンドブック』第2章
    『精神医学ハンドブック』創元社 1998
  • 「かかわり合う能力--心理力動的検討--」
    『能力という謎』第7章,ミネルヴァ書房 1998
  • Psychological Tests for Personality Disorders
    1998
  • Clinical Psychology in contact with Psychiatry
    1998
more...
Works (9):
  • 「更科友美論文『自己否定感と罪悪感の強いクライエントが,自分を大切にし始めるまで』へのコメント」
    2000 -
  • 広島大学教育学部「心理教育相談研究」第17号99-102
    2000 -
  • 子どもの対人行動の臨床教育的観察研究(文部省科学研究費補助金,14301-09410032)
    1997 -
  • Clinical Observation of Children's interpersonal behavior as an educational method.
    1997 -
  • 幼児の遊びと対人行動に関する臨床的観察機能の研究
    1995 -
more...
Education (4):
  • - 1967 Kyoto University
  • - 1967 Kyoto University Graduate School, Division of Education
  • - 1958 Kyoto University Faculty of Education
  • - 1958 Kyoto University Faculty of Education
Professional career (1):
  • (BLANK)
Committee career (2):
  • 1997 - 日本ロールシャッハ学会 理事
  • 1987 - 日本心理学会 評議員
Association Membership(s) (6):
日本思春期青年期精神医学会 ,  日本ロールシャッハ学会 ,  日本精神分析学会 ,  日本心理臨床学会 ,  日本教育心理学会 ,  日本心理学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page