Rchr
J-GLOBAL ID:200901088839079713
Update date: Aug. 29, 2024
Takemura Masaaki
タケムラ マサアキ | Takemura Masaaki
Affiliation and department:
Job title:
Professor
Homepage URL (1):
http://www.isc.meiji.ac.jp/~takemuraofficial/
Research field (1):
Commerce
Research theme for competitive and other funds (17):
- 2021 - 2025 観光アメニティ・アプリケーション・マトリックスを用いた観光地形成の理論的研究
- 2021 - 2025 観光アメニティ・アプリケーション・マトリックスを用いた観光地形成の理論的研究
- 2018 - 2023 Research on Socio-Economic Ecosystems of Resilient Regional Cities
- 2017 - 2021 An empirical investigation on methodological conversion of economic policy for SMEs through economic gardening method
- 2014 - 2017 Empirical Research of the Integration Effect of Brand and Consumer Perception on International Transfer of Marketing Knowledge
- 2013 - 2016 An empirical study on word-of-mouth drove by social motivations and information contents
- 2012 - 2016 エコノミック・ガーデニングの手法を用いた地域力向上のための実証的研究
- 2012 - 2016 A theoretical empirical research by economic gardening method for local economic growth
- 2011 - 2015 リード・ユーザー・メソッドを用いたオープン・イノベーションの理論的実証研究
- 2011 - 2015 ICTがネットワーク外部性を有する新製品の普及に与える影響に関する研究
- 2011 - 2014 革新的中小企業の知財収益化キーファクターに関する実証研究
- 2008 - 2011 中小企業のビジネス・ネットワークの構築戦略に関する実証的研究
- 2008 - 2011 The empirical study of the relationship building strategy for small-mid-size company.
- 2008 - 2010 技術受容モデルに基づくネットワーク外部性を有する新製品の普及研究
- 2006 - 2008 An International Comparison Research on Shopping Center Operations
- 2005 - 2008 An Empirical Research of the Roles of Markeitng in Growth of the Small Firm
- 2005 - 2007 ベンチャー企業の成長におけるマーケティングの役割についての実証研究
Show all
Papers (87):
-
細井謙一, 金丸輝康, 竹村正明. アフターコロナ禍におけるお好み焼き店の共食回復戦略類型. 広島経済大学経済研究論集. 2023. 45. 3. 19-32
-
細井謙一, 金丸輝康, 竹村正明. 地域食堂の地域社会統合効果-アフターコロナ禍の共食回復戦略-. 広島経済大学経済研究論集. 2022. 45. 2. 29-43
-
竹村正明, 王怡人, 大津正和, 地頭所里紗. コピーライト・スペクトラムを用いた観光情報発信問題の理論枠組みの開発. 明大商学論叢. 2022. 104. 1. 77-96
-
細井謙一, 金丸輝康, 竹村正明. 地域食堂の地域社会統合効果:アフターコロナ禍の共食再生戦略. 広島経済大学経済研究論集. 2022. 45. 2. 1-15
-
金丸輝康, 大野尚弘, 竹村正明. スポンサーシップ・リワードの設計による地域プロスポーツ・キャズムの解消. 大阪学院大学商・経営学論集. 2022. 48. 1. 29-56
more...
Books (6):
-
Search for business system of intellectual property
Chuo keizai sha 2012
-
The modern Japanese manufacture strategies
Hakuto Shobo 2011
-
製品開発と設計学の融合
八千代出版 石井淳蔵編『マーケティング』 2001
-
ヒット曲の開発過程
有斐閣 竹内弘高編『製品開発革新』 1999
-
組織型営業の革新
有斐閣 石井淳蔵・嶋口充輝編『営業の本質』 1995
more...
Lectures and oral presentations (34):
-
The Background of Premium Private Label Development in 7-Eleven Japan
(The 8th M-Sphere Conference 2019)
-
Organizational Ambidexterity: What does It Mean? How is it Actualized
(The 8th International M-Sphere Conference 2019)
-
Interaction Revisited
(The 35th Annual IMP conference 2019)
-
Nonetheless Low Trust, Why Poland Grew?
(The 10th Bi-Annual International Conference on Business Market Management 2019)
-
Social Motives for Generating Word-of-Mouth: The Case of Japanese Consumers
(Global Fashion Management Conference 2019)
more...
Education (4):
- 2015 - 2020 Poznań University of Economics and Business
- - 1993 Kobe University Graduate School, Division of Administration
- - 1991 Kobe University Graduate School, Division of Administration
- - 1988 Doshisha University Faculty of Commerce
Professional career (1):
Work history (6):
Return to Previous Page