Rchr
J-GLOBAL ID:200901089106085578   Update date: Sep. 13, 2020

Matsumoto Hidehiko

松本 秀彦 | Matsumoto Hidehiko
Affiliation and department:
Job title: 教授
Research field  (3): Special needs education ,  Educational psychology ,  Cognitive sciences
Research keywords  (4): 認知生理心理学 ,  発達障害 ,  cognitive physiological psychology ,  developmental disorder
Research theme for competitive and other funds  (17):
  • 2019 - 2022 読み指導MIMの10分指導パッケージ化による通常学級での導入促進に関する研究
  • 2016 - 2020 早期支援に向けた発達障害大学生のスクリーニングと個別アセスメントシステムの構築
  • 2015 - 2018 The Mu-rhysm study about the ASD's disorder in understanding communicative intention and metarepresentation
  • 2015 - 2017 自閉スペクトラム症特性のある学生への就労支援-マナーに限定したセミナーの効果-
  • 2013 - 2017 Brain functions measurement to assess intentionality of behavior and development support for children with severe motor and intellectual disabilities
Show all
Papers (3):
MISC (131):
  • 友永しのぶ, 松本秀彦. 発達障害のある生徒が安心できる学級づくりープロジェクトアドベンチャーを用いた仲間づくり活動ー. 高知大学学校教育研究. 2020. 2. 349-358
  • 畑山ふみ, 松本秀彦. 質問紙を用いた高校生のソーシャルスキルと自己表現の自己評価に関する研究〜ソーシャルスキル、トレーニングのための学校生活での苦手意識の分析〜. 高知大学学校教育研究. 2020. 2. 289-298
  • 名倉忍, 松本秀彦. 小学校低学年の通常の学級におけるMIM-PMによる継続的指導が読み流暢性に及ぼす効果(第2報). 高知大学学校教育研究. 2020. 2. 279-288
  • 是永かな子, 末延久美, 岡崎由佳, 松本秀彦. 多層指導モデルMIMを用いた学力向上を意図した特別支援教育の活用(第三報)ー実態把握後の実践ー. 高知大学学校教育研究. 2019. 1. 49-56
  • 松本秀彦, 名倉忍, 是永かな子. 小学校低学年の通常の学級におけるMIM-PMによる継続的指導が読み流暢性に及ぼす効果(第1報). 高知大学学校教育研究. 2019. 1. 199-206
more...
Books (1):
  • 発達障害の心理学 : 特別支援教育を支えるエビデンス
    福村出版 2019 ISBN:9784571121395
Professional career (1):
  • 修士 (東京学芸大学)
Association Membership(s) (7):
JAPANESE ACADEMY OF FACIAL STUDIES ,  JAPANESE SCHOOL PSYCHOLOGY ASSOCIATION ,  JAPAN ACADEMY OF LEARNING DISABILITIES ,  日本特殊教育学会 ,  日本生理心理学会 ,  日本臨床神経生理学会 ,  日本心理学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page