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J-GLOBAL ID:200901090191256309   Update date: Nov. 05, 2024

Toda Yuichi

トダ ユウイチ | Toda Yuichi
Affiliation and department:
Job title: Professor
Homepage URL  (1): https://www.facebook.com/yuichi.toda.77
Research field  (1): Educational psychology
Research keywords  (6): 多文化共生保育 ,  Sequential Relation Analysis ,  peer support ,  fair distribution ,  school bullying ,  prevention education
Research theme for competitive and other funds  (28):
  • 2023 - 2027 報酬・責任分配における幼児・児童の公平観の発達と文化による多様性に関する研究
  • 2021 - 2025 Development and evaluation of ijime-monitoring system to support teachers in finding and tackling ijime
  • 2019 - 2023 生徒のインターネット上の問題行動実態と学校の対応方針とのマッチングモデルの検証
  • 2019 - 2023 報酬・責任分配における児童の公平観発達の縦断的研究と国際共同研究への展開
  • 2018 - 2023 いじめやネット上の諸問題に対処する多様な実践の総合的比較評価手法の開発
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Papers (39):
  • 小林将太, 橋本祐子, 長谷川真里, 荒木寿友, 藤澤文, 髙宮正貴, 林創, 戸田有一. 今後の道徳教育の在り方をめぐる多角的議論 : 『道徳教育はこうすれば〈もっと〉おもしろい』の読書会からの省察. 道徳性発達研究. 2024. 17. 1. 5-16
  • Tomoyuki Kanetsuna, Akihiko Ieshima, Yuichi Toda. Development of an Online Risk Scale for High School Students. Psychology. 2023. 14. 12. 1810-1826
  • Akinobu Nameda, Yuto Kumaki, Yuko Hashimoto, Yuichi Toda. Distributive justice and development: Toward an integrative understanding of reward and responsibility distributions. Journal of Moral Education. 2023
  • 戸田 有一. 「他者へのまなざし」と未来の人間関係: 自己複雑性・集団複雑性とネット社会. 東洋学術研究. 2022. 61. 1. 86-112
  • 白石雅紀, 戸田有一. 日本におけるマイノリティ集団間の相克とその超克の方向性: マイノリティ共感などによる多様性の織りなし. 未来の保育と教育-東京未来大学保育・教職センター紀要. 2022. 9. 35-50
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MISC (10):
  • Basic Ideals to Enhance Inter-school Collaboration with Developmental Perspectives from Young Childhood to Adolescence. 2010. 30. 59-68
  • Yuichi TODA, Minako ITO. Some Variations of Peer Support in Japan. Peer Support Networker. 2001. ISSUE 16
  • 戸田 有一. 子どもに"いのち"を教える(1)子どもたちにとって「死」とは?--死別経験・いじめ・自殺. 児童心理. 2000. 54. 7. 690-695
  • Ikeda Tomoka, Toda Yuichi. What Kinds of Homepages concerning School Refusal are there in the Internet?. Tottori University journal of the Faculty of Education and Regional Sciences. Educational Science and the Humanities. 1999. 1. 1. 105-118
  • Yuichi TODA. Studying and Planning Peer Support in Tottori, Japan. Peer Support Networker. 1999. Issue 13. p3
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Books (35):
  • SOGI Minority and School Life in Asian Contexts: Beyond Bullying and Conflict Toward Inter-Minority Empathy
    Routledge 2023 ISBN:9781032553108
  • 現代の臨床心理学5 臨床心理学と心の健康 (金沢吉展・沢宮容子(編))
    東京大学出版会 2023 ISBN:9784130151757
  • The Wiley Blackwell Handbook of Bullying: A Comprehensive and International Review of Research and Intervention
    John Wiley & Sons (Wiley-Blackwell) 2021 ISBN:9781118482728
  • Tackling cyberbullying and related problems : innovative usage of games, apps and manga
    Routledge 2020 ISBN:9780367202422
  • 錦織 宏・三好沙耶佳(編)『指導医のための医学教育学: 実践と科学の往復』
    2020 ISBN:9784814002900
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Lectures and oral presentations  (19):
  • Bullying experiences and attitudes of children who have experienced school life after the implementation of the Anti-Bullying Measures Promotion Act in 2013
    (The 21th European Conference on Developmental Psychology, Turku, Finland. August, 2023. (Invited Symposium: Understanding cross-national differences in the nature and prevalence of school bullying) 2023)
  • 児童生徒のネット媒介問題への関与実態と学校の予防・対応実態とのマッチングに向けて
    (日本教育心理学会総会発表論文集(Web) 2022)
  • Ijime in Japan: Our efforts to prevent by worldwide collaboration (Keynote Speech)
    (Bullying Research Symposium Vienna 2020 2020)
  • 高校生のインターネット利用に関する意識と実態-ルール作りの効果に関する検討-
    (日本教育心理学会総会発表論文集 2020)
  • Ijime-prevention practices in Japan
    (International Conference on Prevention and Intervention of School Bullying 2019)
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Education (3):
  • 1987 - 1991 The University of Tokyo Graduate School, Division of Education Educational Psychology
  • 1985 - 1987 The University of Tokyo Graduate School, Division of Education
  • 1981 - 1985 The University of Tokyo Faculty of Education Educational Psychology
Professional career (2):
  • M.A. (The University of Tokyo)
  • 教育学修士 (東京大学)
Work history (4):
  • 2010/04/01 - 大阪教育大学教育学部教授
  • 2007/04/01 - 大阪教育大学教育学部准教授
  • 1991/11 - 2002/03 Tottori University, Faculty of Education (from 1999 Faculty of Education and Regional Sciences)
  • 2001/04 - Osaka Kyoiku University, Faculty of Education
Awards (2):
  • 2016/11 - 日本乳幼児教育学会 学術賞
  • 2009/03 - University of Vienna den Hauptpreis des Bank Austria Preises zur Förderung innovativer Forschungsprojekte 2008
Association Membership(s) (6):
European Association of Developmental Psychology (EADP) ,  日本教育心理学会 ,  日本道徳性発達実践学会 ,  日本保育学会 ,  日本乳幼児教育学会 ,  JAPAN SOCIETY OF DEVELOPMENTAL PSYCHOLOGY
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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