Rchr
J-GLOBAL ID:200901090757955420   Update date: Dec. 10, 2003

Smith Allen Craig

スミス クレイグ | Smith Allen Craig
Affiliation and department:
Research field  (1): Literature - European
Research keywords  (4): 子供達に第二言語で読むことを教えるには ,  実用的な母国語から第二言語へのトランスファーについて ,  TEACHING CHILDREN TO READ THEIR MINORITY LANGUAGE ,  TRANSFER OF LI PRAGMATICS TO LZ
Research theme for competitive and other funds  (4):
  • 子供達が第二言語を読むことに対する態度について
  • 第二言語での丁重な否定の言い方について
  • CHILDRENS' ATTITUDES TO MINORITY LANGUAGE
  • REALIZATION OF POLITENESS IN LZ CONVEYANCE OF NEGATIVE INFORMATION
MISC (16):
  • 平和研究:国際ボランティアプロジェクト. 京都外国語大学『COSMICA』. 1998. 27
  • Peace Studies : An International Volunteer Project. 1998. 27
  • 読む環境を創る. バイリンガルジャパンJALT. 1995. 4-7
  • 子供達に第二言語で読むことを教えるには. 京都外国語大学研究論叢. 1995. XLV1. 1
  • 会話授業における対話の役割. 京都外国語大学英米語学科研究会SELL. 1995. 12. 173
more...
Education (4):
  • - 1992 テンプル大学大学院
  • - 1992 TEMPLE UNIVERSITY TEACHING ENGLISH AS A SECOND LANGUAGE
  • - 1971 西オンタリオ大学 初等教育
  • - 1971 UNIVERSITY OF WESTERN ONTARIO PRIMLY EDUCATION
Professional career (1):
  • Master of Education
Association Membership(s) (3):
COMMUNICATION ASSOCIATION OF JAPAN 日本コミュニケーション協会 ,  INTERNATIONAL ASSOCIATION OF TEACHERS OF ENGLISH AS A FOREIGN LANGUAGE (IATEFL) 第二言語としての英語教師国際協会 ,  JAPAN ASSOCIATION OF LANGUAGE TEACHING (JALT) 全国語学教師協会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page