Rchr
J-GLOBAL ID:200901090757955420
Update date: Aug. 31, 2022
Smith Allen Craig
スミス クレイグ | Smith Allen Craig
Affiliation and department:
Research field (1):
Literature - European
Research keywords (4):
子供達に第二言語で読むことを教えるには
, 実用的な母国語から第二言語へのトランスファーについて
, TEACHING CHILDREN TO READ THEIR MINORITY LANGUAGE
, TRANSFER OF LI PRAGMATICS TO LZ
Research theme for competitive and other funds (4):
- 子供達が第二言語を読むことに対する態度について
- 第二言語での丁重な否定の言い方について
- CHILDRENS' ATTITUDES TO MINORITY LANGUAGE
- REALIZATION OF POLITENESS IN LZ CONVEYANCE OF NEGATIVE INFORMATION
MISC (16):
-
平和研究:国際ボランティアプロジェクト. 京都外国語大学『COSMICA』. 1998. 27
-
Peace Studies : An International Volunteer Project. 1998. 27
-
読む環境を創る. バイリンガルジャパンJALT. 1995. 4-7
-
子供達に第二言語で読むことを教えるには. 京都外国語大学研究論叢. 1995. XLV1. 1
-
会話授業における対話の役割. 京都外国語大学英米語学科研究会SELL. 1995. 12. 173
more...
Education (4):
- - 1992 テンプル大学大学院 教育学研究科
- - 1992 TEMPLE UNIVERSITY EDUCATION TEACHING ENGLISH AS A SECOND LANGUAGE
- - 1971 西オンタリオ大学 産業社会学部 初等教育
- - 1971 UNIVERSITY OF WESTERN ONTARIO Faculty of Social Science PRIMLY EDUCATION
Professional career (1):
Association Membership(s) (3):
COMMUNICATION ASSOCIATION OF JAPAN 日本コミュニケーション協会
, INTERNATIONAL ASSOCIATION OF TEACHERS OF ENGLISH AS A FOREIGN LANGUAGE (IATEFL) 第二言語としての英語教師国際協会
, JAPAN ASSOCIATION OF LANGUAGE TEACHING (JALT) 全国語学教師協会
Return to Previous Page