Rchr
J-GLOBAL ID:200901091084990187
Update date: Jan. 17, 2008
Matsuda Yuji
マツダ ユウジ | Matsuda Yuji
Affiliation and department:
Job title:
Professor
Research field (2):
Sociology
, Foreign language education
Research keywords (4):
English Language Teaching
, Criminology.Social Pathology
, 英語教育学
, 犯罪学・社会病理学
Research theme for competitive and other funds (6):
- 1991 - 2005 英語教育研究
- 1991 - 2005 English Language Teaching
- 1970 - 2005 犯罪学、社会病理学
- 1970 - 2005 犯罪学、社会病理学、英語教育学に関する実践的研究
- 1970 - 2005 Criminology・Sociopathology
- 1970 - 2005 Practical studies of criminology, sociopathology and ELT
Show all
MISC (13):
-
「シャドーイング:その理論と実践」. 英語教育研究. 1997. 20. 149-154
-
The World Game:Part1:A Simulation for Raising Global Citizen Awareness. In Creating context:Experiencing and Understanding Cultural World Zephyr Press, Tucson, AZ, USA. 1996. 121-126
-
「実社会が求める学校英語の学習到達度」(単著). 中部地区英語教育学会紀要. 1996. 26. 9-14
-
「国内で実施されている英語検定試験の評価」(単著). 英語教育研究. 1996. 19. 167-172
-
「絵描き歌による英語指導」(単著). 中部地区英語教育学会紀要. 1996. 25. 133-138
more...
Books (2):
-
『「ヴィッテ式」天才教育』(単著)
ボブ出版社 2000
-
『TOEIC STANDARD 1-3』(共著)
ECC外語学院 1994
Education (6):
- - 2002 Doshisha University
- - 2002 Doshisha University Graduate School of American Studies
- - 1993 Kobe University
- - 1993 Kobe University Graduate School, Division of Education English Language Teaching
- - 1980 Kobe University School of Business Administration Department of Business Administration
- - 1980 Kobe University Faculty of Management Corporate Finarce, Depti of Business
Show all
Professional career (1):
- Master of Education(M.Ed.)
Work history (3):
- 2003 - - 和歌山工業高等専門学校 教授
- 2003 - - Professor, Wakayama National College of
- Technology
Committee career (4):
- 2003 - 関西英語教育学会 理事
- 2003 - Kansai English Language Education Society Trustee
- 2002 - 日本コミュニケーション学会関西支部 監査
- 2002 - Communication Association of Japan, Kansai Branch Auditor
Association Membership(s) (7):
日本通訳学会
, 日本コミュニケーション学会関西支部
, 関西英語教育学会
, Japan Interpretation Society
, Kansai Branch
, Communication Association of Japan
, Kansai English Language Education Society
Return to Previous Page