Rchr
J-GLOBAL ID:200901091104087411   Update date: Nov. 04, 2020

Park Jeongsoo

Park Jeongsoo
Affiliation and department:
Research field  (1): Commerce
Papers (25):
  • Ethnocentrism Scales: Reliability, Validity, and Relationship with Political Affiliation. Journal of Global Media Studies. 2020. 26. 23-34
  • Celebrity Advertising in Japan: Tommy Lee Jones as an alien investigator in Suntory TV commercials. Journal of global media studies. 2018. 22. 51-57
  • Haithem Zourrig, Jeongsoo Park, Kamel El Hedhli, Mengxia Zhang. The effect of cultural tightness-looseness on fraud perception in insurance services. International Journal of Quality and Service Sciences. 2018. 10. 2. 138-148
  • Kamel El Hedhli, Haithem Zourrig, Jeongsoo Park. Image transfer from malls to stores and its influence on shopping values and mall patronage: The role of self-congruity. JOURNAL OF RETAILING AND CONSUMER SERVICES. 2017. 39. 39. 208-218
  • デジタル時代のマーケティング・コミュニケーション. 日経広告研究所報. 2017. 293. 30-37
more...
Books (6):
  • 『実践ダイレクト・マーケティング講義』
    千倉書房 2019
  • グローバル・マーケティング論
    実教出版 2018
  • 『成熟消費時代の生活者起点マーケティング』
    千倉書房 2018
  • 『セレブリティ・コミュニケーション戦略』
    白桃書房 2018
  • 『グローバル・マーケティング・コミュニケーション』
    千倉書房 2016
more...
Lectures and oral presentations  (21):
  • The Influence of Country Image and Consumer Animosity on Chinese and South Korean Consumers Responses to US and Japanese Brands
    (Society for Marketing Advances 2018)
  • デジタル環境下におけるマーケティング・コミュニケーション戦略の現状と課題
    (日本広告学会第48回全国大会 2017)
  • 消費者エスノセントリズムの現状と格差社会
    (第50回消費者行動研究コンファレンス 2015)
  • A study of global mobile consumer behavior : brand attachment and consumer well-being
    (第49回日本消費者行動研究コ学会ンファレンス 2014)
  • ご当地キャラの地元と全国での支持要因比較
    (第49回日本消費者行動研究学会コンファレンス 2014)
more...
Works (3):
  • 「BOSS」の長期にわたるシリーズ戦略が奏功
    2009 -
  • 液晶TV「AQUOS」アピール企業ブランド力も向上
    2009 -
  • 低額予算で効果的なCM個性的なクリエーティブ
    2008 -
Professional career (3):
  • 修士 (Sungkyunkwan University)
  • 修士 (早稲田大学)
  • 博士 (早稲田大学)
Committee career (4):
  • 2019/09 - 現在 日本広告学会 理事
  • 2014/06 - 2019/05 European Marketing Academy National Representative(Japan)
  • 2018/05 - 日本消費者行動研究学会 幹事
  • 2015/05 - 日本ダイレクトマーケティング学会 理事
Awards (4):
  • 2018/11 - Society for Marketing Advances Best Paper in Cross-Cultural and Global Marketing
  • 2009/11 - 吉田英雄記念事業財団 第7次吉田秀雄賞大学院部第二席
  • 2009/07 - 第3回田島記念賞
  • 2005/11 - 吉田英雄記念事業財団 第3次吉田秀雄賞大学院部第一席
Association Membership(s) (7):
日本消費者行動研究学会 ,  日本商業学会 ,  日本広告学会 ,  日本マーケティングサイエンス学会 ,  日本ダイレクトマーケティング学会 ,  European Marketing Academy ,  American Marketing Association
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page