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J-GLOBAL ID:200901093074218551   Update date: Aug. 31, 2021

Toya Keiko

トヤ ケイコ | Toya Keiko
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (2): Web and service informatics ,  Business administration
Research keywords  (6): リーダーシップ ,  顧客ロイヤルティ ,  サービス生産性 ,  製造業サービス化 ,  サービスマネジメント ,  サービスマーケティング
Research theme for competitive and other funds  (19):
  • 2021 - 2024 Comparison of Servitization between Japan and Nordic countries based on sustainability
  • 2018 - 2022 Study on social acceptability of personal data ecosystem
  • 2018 - 2020 Development of a scoring method for behavior prediction by quantifying human non-verbal information
  • 2018 - 2020 Study toward realization of smart society by applying artificial intelligence technology
  • 2014 - 2019 Fundamental study on the role and value of scientific and engineering methods in service innovation
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Papers (35):
  • The Role of a Specialized Trading Company and the Institution of Service Ecosystem. MEIDAI SHOGAKU RONSO. 2021. 103. 4. 15-31
  • 戸谷圭子. 銀行に求められる職場改革:サービス・マネジメントによる価値共創. 月刊金融ジャーナル. 2020. 61. 3. 10-15
  • The necessities of a measure of value co-creation in Servitized society. 2020. 16. 67-74
  • Keiko TOYA. New Productivity Concepts and Measures in Servitized Society. Servuceology. 2020. 6. 4. 30-35
  • FinTechが変えるお金と社会. サービソロジー. 2019. 6. 2. 1-2
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Books (30):
  • KAITEKI経営
    日本ケースセンター 2020
  • 亀田メディカルセンター(鉄蕉会) 医療サービスクオリティ(A)
    日本ケースセンター 2020
  • 亀田グループ 地域医療サービスエコシステム(B)
    日本けーすセンター 2020
  • Service Strategy in Action: A Practical Guide for Growing Your B2B Service and Solution Business (in Japanese Edition)
    TOYO KEIZAI INC. 2020 ISBN:4492762531
  • iBank
    日本ケースセンター 2020
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Lectures and oral presentations  (83):
  • パーソナルデータエコシステムの 消費者受容性に関する研究
    (サービス学会第9回国内大会 2021)
  • 在宅医療を補完するオンライン診療の在り方についての一考察
    (第7回国内大会 2019)
  • AI時代の価値共創と人財育成の展望
    (第11回シンポジウム 2018)
  • OBSTACLES TO SERVITIZATION OF JAPANESE COMPANIES AND THE SERVICE PARADOX
    (Spring Servitization Conference 2018 2018)
  • 製造業のサービス化の特徴を考慮したパフォーマンス評価と阻害要因の分析
    (第6回国内大会 2018)
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Works (1):
  • Bank system and operation
    Keiko TOYA 2018 -
Education (3):
  • 2000 - 2004 University of Tsukuba, Graduate School Doctoral Program in Systems Management and Business Law, Management course
  • 1998 - 2000 University of Tsukuba, Graduate School Master's Program in Systems Management
  • 1984 - 1988 Kyoto University Department of Economics
Professional career (6):
  • 経営学博士 (筑波大学大学院)
  • 経営学修士 (筑波大学大学院)
  • 経済学学士 (京都大学)
  • Doctor of Business Administration (University of Tsukuba, Graduate School)
  • Master of Business Administration (University of Tsukuba, Graduate School)
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Work history (12):
  • 2021/06 - 現在 Shin Nippon Biomedical Laboratories, Ltd. Outside director
  • 2019/06 - 現在 YUASA TRADING CO., LTD Outside Director
  • 2014/04 - 現在 National Institute of Advanced Industrial Science and Technology Human Infomatics Research institute Visiting researcher
  • 2014/04 - 現在 Meiji University Graduate School Global Business Professor
  • 2010/04 - 現在 Chuo University Graduate School Business School Part-time lecturer
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Committee career (27):
  • 2021/08 - 現在 日本学術会議 経営学委員会・総合工学委員会合同 サービス学分科会 サービス社会・経済構造検討SubWG 主査
  • 2021/07 - 現在 サービス学会 マガジン編集委員会副委員長
  • 2020/10 - 現在 日本学術会議 経営学委員会 SDGsと経営実践・経営学・経営学教育を検討する分科会 委員
  • 2020/04/01 - 現在 経済産業省 日本産業調査会 適合性評価・管理システム・サービス規格専門委員会 臨時委員
  • 2019/04/01 - 現在 キッズデザイン協議会 子どもの 特性に基づく人間中心設計に関する国際標準化委員会 委員
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Awards (4):
  • 2021/03 - 明治大学専門職大学院 グローバル・ビジネス研究科 MBS Research Award
  • 2018/03 - サービス学会 サービス学会第6回国内大会Best Paper Award 産業用ロボット/IoT事業のサービス化に向けたアクションリサーチ -やまがたロボット研究会を事例として-
  • 2009/03 - Journal of Applied Psychology Winner, 2010 Scholarly Achievement Award, Human Resource Division, Academy of Management. Do they see eye to eye? Management and employee perspectives of high-performance work systems and influence processes on service quality
  • 2001/12 - 日本マーケティングサイエンス学会 日本マーケティング・サイエンス学会審査員特別賞 個人の異質性に基づくリテール金融商品選択行動の分析
Association Membership(s) (4):
Society for Serviceology ,  Japan Association for Consumer Studies ,  Japan Institute Marketing Science ,  American Marketing Association
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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