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J-GLOBAL ID:200901093288587597   Update date: Apr. 05, 2024

Yoko Sugitani

スギタニ ヨウコ | Yoko Sugitani
Affiliation and department:
Job title: Associate Professor
Homepage URL  (2): http://pweb.sophia.ac.jp/sugitani/index.htmlhttp://pweb.sophia.ac.jp/sugitani/english.html
Research field  (2): Social psychology ,  Commerce
Research keywords  (3): Social Psychology ,  Consumer psychology ,  Consumer behavior
Research theme for competitive and other funds  (8):
  • 2022 - 2026 Effects of language grammatical structure on consumers' cognitive style and advertising evaluation
  • 2017 - 2022 Research on psychological benefits of brand attachment
  • 2019 - 2021 Zoom-in/zoom-out cognition and attitude toward advertising
  • 2014 - 2017 The role of self-based and public-based evaluations on forming brand attitudes
  • 2014 - Research on communication strategy through companies' website
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Papers (17):
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MISC (7):
  • 杉谷陽子. BXによって変わるもの、変わらないもの. 博報堂The Central Dot Magazine. 2022
  • 杉谷 陽子. 書評「eクチコミと消費者行動:情報取得・製品評価プロセスにおけるeクチコミの多様な影響」. 消費者行動研究. 2022
  • Yoko Sugitani, Taku Togawa, Minoru Karasawa. Cognitive Order Theory; the effect of zoom-in/zoom-out perception and advertising. Yoshida Hideo Memorial Foundation Report. 2021. 69-84
  • 杉谷陽子. 対面とオンラインの長所・短所を知り上手に組み合わせればいい. RMS Message:リモート時代の職場の信頼. 2020. 60
  • 杉谷陽子. どちらが『伝わる』? -- 対面vsオンライン・コミュニケーション. LEADERS. 2020. 9
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Books (17):
  • Brand Strategy in the Digital Age
    2023 ISBN:9784641166226
  • 「持続可能性」の言説分析 : 知識社会学の視点を中心として
    東信堂 2023 ISBN:9784798918303
  • マーケティングの力: 最重要概念・理論枠組み集
    有斐閣 2023 ISBN:4641166137
  • 消費者行動の心理学: 消費者と企業のよりよい関係性 (産業・組織心理学講座 第5巻)
    北大路書房 2019 ISBN:4762830828
  • 産業と組織の心理学 (ライブラリ心理学を学ぶ)
    サイエンス社 2017 ISBN:4781914101
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Lectures and oral presentations  (63):
  • How Social Exclusion Hinders Sustainable Fashion Consumption: Moderating Role of Interdependent Self-construal
    (2024 Global Fashion Management Conference 2024)
  • 集団からの排除が向社会的購買行動に及ぼす影響:集団成員性と集団規範の調整効果
    (第74回日本商業学会全国大会 2024)
  • Brand strategy in the digital age
    (2024)
  • The Effect of Social Inclusion on Prosocial Consumer Behavior
    (Japan Association for Marketing and Distribution 2023)
  • 価値共創時代の新しいブランド経営を推進するBX(ブランド・トランスフォーメーション)
    (日本マーケティング学会カンファレンス 2022)
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Education (3):
  • 2004 - 2008 Hitotsubashi University Graduate School, Division of Sociology
  • 2002 - 2004 Hitotsubashi University Graduate School, Division of Sociology
  • 1998 - 2002 Keio University Faculty of Commerce
Professional career (2):
  • Master (Social Sciences) (Hitotsubashi University)
  • Ph.D. (Social Sciences) (Hitotsubashi University)
Committee career (12):
  • 2023/04 - 現在 Japan Marketing Association Senior editor, Japan Marketing Journal
  • 2023/04 - 現在 日本マーケティング学会 常任理事
  • 2022/04 - 現在 Japanese Association for Consumer Studies Associate editor, Advances for Consumer Studies
  • 2021 - 現在 Japan Society for Marketing and Distribution Board member
  • 2020 - 現在 Japanese Association for Consumer Studies Board member
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Awards (7):
  • 2021/10 - Yoshida Hideo Memorial Foundation Jun Yoshida Hideo Award
  • 2018/10 - 日本マーケティング学会 マーケティングジャーナル・ヤングスカラー賞
  • 2016/11 - Japan association for consumer studies the Encouragement Award of Japan Association for Consumer Studies
  • 2016/10 - Japan Marketing Academy the Young Scholar Award of Japan Marketing Academy
  • 2007/05/29 - 平成19年度産業組織心理学会研究支援
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Association Membership(s) (8):
日本心理学会 ,  Associations for Consumer Research ,  the Academy of Marketing Science ,  Society for Consumer Psychology ,  日本社会心理学会 ,  産業組織心理学会 ,  Japan Society of Marketing and Distribution ,  日本消費者行動研究学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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