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J-GLOBAL ID:200901098132408368   Update date: Feb. 01, 2024

MIZUNO MAKOTO

ミズノ マコト | MIZUNO MAKOTO
Affiliation and department:
Homepage URL  (1): http://www.kisc.meiji.ac.jp/~makoto/
Research field  (2): Commerce ,  Commerce
Research keywords  (5): Agent-based modeling ,  Complexity ,  Creative Business ,  Consumer Behavior ,  Marketing
Research theme for competitive and other funds  (14):
  • 2022 - 顧客における熱狂的ファンの特性と市場成果への寄与に関する研究
  • 2020 - 2022 消費者間コミュニケーション構造に関する計算社会科学的研究
  • 2019 - 2021 マーケティング戦略の定石の経験的妥当性検証に関する研究
  • 2016 - 2019 Research on Failures of Diffusion of New Products and Services
  • 2013 - 2016 Panel research on the mechanism of making social norms, policy preferences, and public opinions
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Papers (28):
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MISC (9):
  • Makoto Mizuno, Hideaki Aoyama, and Yoshi Fujiwara. Constructing the Customer Journey Map of Competitive Brands: A Complex Time-series Analysis. RIETI Discussion Paper Series. 2020
  • 熱狂と冷静の「両利き」経営. 経理情報. 2019. 1544. 1-1
  • Makoto Mizuno. Co-created Enthusiasm: Lesson from the Carp-Joshi. ER (Fujitsu Research Institute-Economic Research Center). 2017. 4. 38-39
  • Makoto Mizuno. How Will Marketing Evolve? - Viewpoint from a Conflict between Top-Down and Bottom-Up Thinkings. AD STUDIES. 2014. 49. 23-27
  • 新しいもの・独自のものを世界に送りだそう!. これが商学部!!(明治大学商学部編). 2010. 193-209
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Books (19):
  • マーケティングは進化する-クリエイティブなMarket+ingの発想(改訂第2版)
    同文舘出版 2022
  • プロ野球「熱狂」のメカニズム:ファン行動とマネジメントの計算社会科学
    東京大学出版会 2021
  • Management Science of Enthusiasm for Professional Baseball; Psychology of Funs and Sports Business
    University of Tokyo Press 2016
  • How Consumer-Generated Advertising Works: An Empirical Agent-Based Simulation
    Springer 2014
  • Marketing Evolution: Thinking of Creative Market+ing
    Dobunkan Shuppan 2014 ISBN:9784495646615
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Lectures and oral presentations  (106):
  • クリエイティブネスや社会的必要性を考慮した職業のスコアリングの試み
    (第 73 回数理社会学会大会 2022)
  • 職業・クリエティビティ・消費-ソーシャルメディアからの社会階層分析
    (日本マーケティング・サイエンス学会第111回研究大会 2022)
  • 発信者と受信者の異質性を考慮したシーディング戦略
    (日本マーケティング・サイエンス学会第111回研究大会 2022)
  • パニック購買する消費者の行動的・心理的特性
    (日本商業学会第72回全国研究大会 2022)
  • ソーシャルメディア上での行動は社会的差異をシグナルするか?
    (第1回計算社会科学会大会 2022)
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Education (4):
  • 1996 - 2000 The University of Tokyo Graduate School, Division of Economics
  • 1996 - 2000 The University of Tokyo Graduate School, Division of Economics
  • 1983 - 1985 University of Tsukuba Graduate School, Division of Business Administration and Economic Policy
  • 1976 - 1980 University of Tsukuba 1st Cluster, College of Social Sciences Economics
Professional career (3):
  • BA in Social Science (University of Tsukuba)
  • Master of economics (University of Tsukuba)
  • Ph.D in Economics (The University of Tokyo)
Work history (20):
  • 2014/04 - Professor
  • 2008/09 - 2014/03 Associate Professor
  • 2007/10 - 2008/09 筑波大学大学院 システム情報工学研究科 助教授・准教授
  • 2007/10 - 2008/09 Associate Professor
  • 2005/04 - 2008/03 Lecturer
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Committee career (3):
  • 2017/06 - 現在 日本マーケティング・サイエンス学会 理事
  • 2015/06 - 2017/05 日本マーケティング・サイエンス学会 研究委員
  • 2010/11 - 2012/03 独立行政法人産業技術総合研究所 研究ユニット評価委員会(サービス工学研究センター) 委員
Awards (2):
  • 2012/11 - 第10 回「助成研究 吉田秀雄賞」奨励賞
  • 2006/03 - 第6回「KK-MASコンペティション」部門2(研究利用)佳作
Association Membership(s) (9):
数理社会学会 ,  行動経済学会 ,  Japan Marketing Academy ,  商業学会 ,  Japan Association for Evolutionary Economics ,  Japan Institute of Marketing Science ,  Japan Association of Consumer Studies ,  INFORMS ,  American Marketing Association
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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