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J-GLOBAL ID:200901098160640802   Update date: Dec. 01, 2023

KEIKO KAWAMATA

カワマタ ケイコ | KEIKO KAWAMATA
Affiliation and department:
Research field  (2): Commerce ,  Tourism studies
Research keywords  (7): content tourism ,  culture and marketing ,  Japanese Pop Culture ,  Stigma product marketing ,  esports ,  content industry ,  marketing communications
Research theme for competitive and other funds  (9):
  • 2021 - 2025 Research on the promotion of social acceptance of games/e-sports by means of mega-marketing approach
  • 2018 - 2021 The Process of Development and the Evolution of Japanese Pop Culture Events
  • 2018 - 2021 Exploratory research on sportification of eSports
  • 2017 - 2020 Research on Information searching behavior of British, French and German tourists to Japan in case of Contents Tourism
  • 2015 - 2018 The Process of Development and the Evolution of Japanese Pop Culture Events
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Papers (27):
  • Information Search Behaviours of British and French Potential Tourists Seeking Information on Japanese Pop Culture. Aoyama journal of cultural and creative studies. 2021. 12. 1. 71,73-91
  • Keiko Kawamata, Norio Tajima, Toshihiko Miura. The Process of Development and the Evolution of Japanese Pop Culture Event: Case of World Cosplay Summit (Nagoya, Japan). Proceedings: the EURAM 2020 Conference. 2020
  • Keiko Kawamata, Norio Tajima, Toshihiko Miura, Shoetsuro Nakagawa. The Process of Development and the Evolution of Japanese Pop Culture Events: Cases of the Japan Expo (Paris, France) and World Cosplay Summit (Nagoya, Japan). Proceedings: cfest>NEW CHALLENGES IN THE DIGITAL AGE?. 2019. -. -
  • Keiko Kawamata, Norio Tajima, Kenichiro Kuroiwa, Toshihiko Miura. Some Preliminary Notes on the Evolution and Development Process of Japanese Pop Culture Events. Aoyama journal of cultural and creative studies. 2017. 9. 2. 71,73-94
  • TAJIMA Norio, KAWAMATA Keiko. Outlook of the Japanese Anime Industry 2015: Implications for Introducing Inbound Tourism. Research in Management and Accounting. 2017. 109. 87-110
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MISC (17):
  • Stoilova Victoria, Kawamata Keiko. Practical Report and Interview : Lecturing in English at the School of Cultural and Creative Studies and Using the Academic Writing Center of Aoyama Gakuin University. 2023. 2. 17-37
  • Keiko Kawamata, Kenta Shibahara, Koji Saito. Symposium, The Realities of High School Esports Clubs": Exploring the Forefront of Esports in Education. Aoyama Journal of Cultural and Creative Studies. 2023. 14. 1. 99-135
  • 川又 啓子. eスポーツ ノ シャカイテキ カチ オ カンガエル : eスポーツ × キョウイク ノ サイゼンセン 「 『 プヨプヨeスポーツ 』 コウコウ eスポーツブ オウエン プロジェクト 」 ノ ジッセン(チザイ ト シャカイ モンダイ ケンキュウジョ コウエンカイ,2021ネン 12ガツ 18ニチ). Aoyama journal of cultural and creative studies. 2022. 13. 1. 65-70
  • 川又 啓子. 「eスポーツの社会的価値を考える : eスポーツ×教育の最前線「『ぷよぷよeスポーツ』高校eスポーツ部応援プロジェクト」の実践」. 『青山学院総合文化政策学』. 2022. 13. 65-94
  • SYMPOSIUM : Research on the Possibility of Using Games to Solve Social Problems : Startup Symposium. Aoyama journal of cultural and creative studies. 2021. 12. 2. 109,111-135
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Books (10):
  • eスポーツ社会論
    同友館 2023 ISBN:9784496056666
  • 知的財産で社会を変える : SSP-IPの挑戦
    同友館 2022 ISBN:9784496056352
  • ジャパニーズ・ポップカルチャーのマーケティング戦略
    千倉書房 2022 ISBN:9784805112540
  • Managing Cultural Festivals: Tradition and Innovation in Europe
    Routledge: London, UK 2022
  • 市場の空気の読み方 : カルチャー活用による“脱競争"の戦略
    同友館 2020 ISBN:9784496054976
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Lectures and oral presentations  (32):
  • 新しいメディアとしての「eスポーツ」の可能性に関する試論
    (日本広告学会第54回全国大会 2023)
  • eスポーツはこれからの社会をどのように変えるか
    (【公開コロキウム】 2023)
  • 日本の文化DX政策を考える
    (文化のDXを考える~CulTech Forum Japan2022 2022)
  • The Process of Development and the Evolution of Japanese Pop Culture Event: Case of World Cosplay Summit (Nagoya, Japan
    (EURAM 2020 conference 2020)
  • 文化イベントの形成・発展プロセスに関する研究:世界コスプレサミットを事例として
    (日本商業学会 第70回全国研究大会 2020)
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Education (4):
  • 1994 - 1998 Keio University Graduate School of Business Administration Marketing
  • 1985 - 1987 Waseda University School of Commerce Marketing, Adversiting
  • 1983 - 1984 Northwestern University Medill Scholl of Journalism Graduate Advertising Division
  • 1979 - 1983 Aoyama Gakuin University College of Literature Department of English
Professional career (2):
  • M.S. (Northwestern University)
  • Master of Commerce (Waseda University)
Work history (5):
  • 2017/04 - 現在 Aoyama Gakuin University School of Cultural and Creative Studies Professor
  • 2013/04 - 2017/03 Asia University Faculty of Business Administration Professor
  • 2011/04 - 2013/03 Kyoto Sangyo University Faculty of Business Administration Professor
  • 2004/04 - 2011/03 Kyoto Sangyo University Faculty of Business Administration Associate Professor
  • 2002/04 - 2004/03 Kyoto Sangyo University Faculty of Business Administration Lecturer
Committee career (11):
  • 2019/10 - 2022/09 日本広告学会 評議委員
  • 2018/12 - 2019/11 日本学術振興会 科学研究費委員会専門委員 第1段審査委員(平成31年度)
  • 2016/12 - 2017/11 日本学術振興会 科学研究費委員会専門委員 第1段審査委員(平成29年度)
  • 2010/10 - 2016/09 日本広告学会 関東部会評議委員
  • 2015/08 - 2016/07 日本学術振興会 特別研究員等審査会専門委員及び国際事業委員会 書面審査員・書面評価委員(平成27年度)
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Awards (1):
  • 2013/12 - 日本フードサービス学会 第15回優秀論文賞・優秀賞 フードサービス業における『オーナーシップ』の規定要因の研究
Association Membership(s) (4):
Japan Institute of Tourism Research ,  The Japan Society of Marketing and Distribution ,  Japan Academy of Advertising ,  Japan Association for Consumer Studies
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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