Rchr
J-GLOBAL ID:200901098463307693   Update date: Feb. 01, 2024

HAYASHI YUSUKE

HAYASHI YUSUKE
Affiliation and department:
Job title: Professor
Homepage URL  (1): http://kaken.nii.ac.jp/ja/r/70362019
Research field  (3): Intelligent informatics ,  Learning support systems ,  Educational technology
Research keywords  (30): 知識モデリング ,  オントロジーウェア ,  セマンティックウェブ ,  オーサリングタスクオントロジー ,  知の継承・創造 ,  知識管理 ,  知のメタデータモデル ,  コンセプトマップ ,  知識共有 ,  理論の体系化 ,  組織知の創造・継承 ,  標準化技術 ,  人的資源管理 ,  CSCL ,  学習理論 ,  学習支援システム ,  組織学習 ,  オーサリングシステム ,  組織知メモリ ,  学習・教授理論 ,  情報発信 ,  教授理論 ,  SECIモデル ,  知識工学 ,  オーサリングツール ,  組織知 ,  ナレッジマネジメント ,  オントロジーアウェアネス ,  オントロジー ,  オントロジー工学
Research theme for competitive and other funds  (31):
  • 2023 - 2028 学習評価を支援するCBTプラットフォーム実装による教師自らの学習モデル変容支援
  • 2023 - 2027 Development and Deployment of online learning model for knowledge acquisition and utilization
  • 2022 - 2026 学習プロセス評価に基づく授業研究手法のオンライン実践的開発
  • 2022 - 2025 他者立論の論理的再構成を通した批判的思考力育成に関する研究
  • 2022 - 2024 命題構造再構成演習と確率モデルによるエビデンスに基づく英文読解支援
Show all
Papers (175):
  • Shimpei Matsumoto, Kengo Iwai, Kazumasa Maeda, Sho Yamamoto, Yusuke Hayashi, Tsukasa Hirashima. Reviewing Learning Tasks through Detecting Specificity in Learning Log Data and Semantic Analysis Based on Information Structure -A Case Study on the Practical Use of Arithmetic Unit Word Problem Posing System: MONSAKUN-. Transactions of Japanese Society for Information and Systems in Education. 2023. 40. 3. 203-218
  • Tomoya Horiguchi, Tsukasa Hirashima, Yusuke Hayashi. Error-based simulation as a thought experimental method for changing “motion implies a force” misconception: An evaluation. Journal of Computer Assisted Learning. 2023
  • Spot-on Practical Use of a Learning Environment for Problem-posing as Sentence Integration and Measurement of Learning Effectiveness. Transactions of Japanese Society for Information and Systems in Education. 2023. 40. 1. 48-53
  • Didik Dwi Prasetya, Aryo Pinandito, Yusuke Hayashi, Tsukasa Hirashima. Analysis of quality of knowledge structure and students’ perceptions in extension concept mapping. Research and Practice in Technology Enhanced Learning. 2022. 17. 1
  • Aryo Pinandito, Didik D. Prasetya, Yusuke Hayashi, Tsukasa Hirashima. Design and development of semi-automatic concept map authoring support tool. Research and Practice in Technology Enhanced Learning. 2021. 16. 1
more...
MISC (196):
  • 河口祐毅, 大村彰梧, 澤田俊, 長濱澄, 重田勝介, 林雄介, 平嶋宗. Trial Use of Reviewing Recommendation Function based on Propositional Explanation Order that Combines Video Lecture and Kit Build Concept Map. 教育システム情報学会全国大会講演論文集(CD-ROM). 2021. 46th
  • 岩井健吾, 緒方祐, 林雄介, 平嶋宗. Design and Development of a Conjunction Learning Support System for Conjunctive Expressions with Different Meaning Commutativity and Its Experimental Use. 電子情報通信学会論文誌 D(Web). 2021. J104-D. 4
  • Design and Development of a Conjunction Learning Support System for Conjunctive Expressions with Different Meaning Commutativity and its Analysis. 2020. 89. 1-6
  • 松本達海, 岩井健吾, 林雄介, 平嶋宗. Brain function measurement using NIRS of learners using a learning environment for problem-posing as sentence-integration. 教育システム情報学会全国大会講演論文集(CD-ROM). 2020. 45th
  • 山口剛司, 犬丸拓磨, 岩井健吾, 林雄介, 平嶋宗. Visualization of formula derivation process in arithmetic sentences as triangle block assembly process. 教育システム情報学会全国大会講演論文集(CD-ROM). 2020. 45th
more...
Books (1):
  • インストラクショナルデザインの理論とモデル : 共通知識基盤の構築に向けて
    北大路書 2016 ISBN:9784762829147
Education (4):
  • - 2000 Osaka University Graduate School, Division of Engineering Science
  • - 2000 Osaka University
  • - 1998 Osaka University School of Engineering Science Direct Affiliates
  • - 1998 Osaka University Faculty of Engineering Science
Professional career (1):
  • 博士(工学) (大阪大学)
Work history (6):
  • 2022/10 - 現在 - Professor
  • 2012/10 - 2022/09 Hiroshima university
  • 2010/11 - 2012/09 Nagoya University Information Technology Center
  • 2007/04 - 2010/10 Osaka University The Institute of Scientific and Industrial Research
  • 2005/12 - 2007/03 Osaka University The Institute of Scientific and Industrial Research
Show all
Awards (2):
  • 2009 - 研究会優秀賞
  • 2009 - JSAI Incentive Award
Association Membership(s) (3):
教育工学会 ,  人工知能学会 ,  教育システム情報学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page