Rchr
J-GLOBAL ID:200901099028571326   Update date: Sep. 02, 2022

Nakai Daizo

ナカイ ダイゾウ | Nakai Daizo
Research field  (3): Sociology ,  Cultural anthropology and folklore ,  Linguistics
Research keywords  (4): 比較文化論 ,  異文化間コミュニケーション ,  Cultural Perspectives ,  Cross-cultural Communication
Research theme for competitive and other funds  (5):
  • 異文化間コミュニケーションギャップの要因
  • 文化間の発想思考様式の相違 日米(英)文化間における文化が思考様式に及ぼす影響
  • 文化の相違により生ずるコミュニケーションギャップ
  • Cultural Influence on the Way of Thinking in Japan and Western Countries
  • Communication Breakdown in Cultural Difference
Papers (2):
  • 中井 大造. 高専における新入生の学力と学習動機の相関について. 全国高等専門学校英語教育学会研究論集 第30号 PP.63-72. 2011
  • 中井 大造. 高等専門学校に置ける英語教育の現状と課題(2)「高専の特色に立脚した英語教育プログラムの開発とその実践的研究」. 平成20年度科学研究補助金基盤(B)による調査研究委員会 全66頁. 2009
MISC (16):
  • 高等専門学校における英語教育の現状と課題-新しい高等英語教育をめざして-「高等専門学校の特色を生かした英語教育カリキュラム作成に向けての企画調査」. 全国高等専門学校英語教育学会・高専英語教育に関する調査研究委員会. 2002
  • Nakai Daizo. Cross-cultural Perspectives in Language Learning. Research Reports of Yonago National College of Technology. 2000. 36. 36. 55-62
  • 言語学習における異文化理解. 米子工業高等専門学校研究報告. 2000. 36. 55-62
  • Volunteer Activity and Service Learning in School. Research Reports of Yonago National College of Technology. 1999. 35. 61-66
  • 学校におけるボランティア活動とボランティア学習. 米子工業高等専門学校研究報告. 1999. 35. 61-66
more...
Books (1):
  • COCET2600 理工系学生のための必修英単語2600
    成美堂 全397頁 2012
Works (2):
  • 高専英語教育カリキュラム改革のための調査研究
    2001 -
  • Joint Research on the Improvement of the Curriculum in English Education for National Colleges.
    2001 -
Education (4):
  • - 1979 ミシガン大学大学院 人文科学研究科 言語学
  • - 1979 (University of Michigan) Graduate School, Division of Humanities Linguistics
  • - 1976 Shimane University
  • - 1976 Shimane University Faculty of Liberal Arts and Science (Humanities)
Professional career (2):
  • Master of Arts ((University of Michigan))
  • (BLANK)
Committee career (2):
  • 1997 - 2014 全国高等専門学校英語教育学会 理事
  • 1995 - 1996 全国高等専門学校英語教育学会 幹事
Association Membership(s) (2):
全国高等専門学校英語教育学会 ,  大学英語教育学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page