Rchr
J-GLOBAL ID:200901099032056983   Update date: Aug. 09, 2022

Yoshimoto Tadahiro

ヨシモト タダヒロ | Yoshimoto Tadahiro
Affiliation and department:
Research keywords  (1): 11
Research theme for competitive and other funds  (3):
  • 2008 - 体つくり運動における技術指導について
  • 2008 - 体育授業における教材開発
  • 2007 - ゆか運動における「巧技」に関する研究
MISC (21):
  • 吉本忠弘, 村山大輔. 器械運動における予備技開発に関する一考察. 釧路論集. 2010. 42. 135-137
  • 田口晴康, 豊村伊一郎, 吉本忠弘, 貞方浩二. つり輪の倒立に関する動感地平分析. スポーツ運動学研究. 2010. 23. 43-54
  • Yanagi Kojiro, Yoshimoto Tadahiro, Taguchi Haruyasu. Eine morphologische Betrachtung uber den methodischen Weg von "Yamawaki"-Uberhechten als Flugteil am Reck im Kunstturnen. Fukuoka University review of sports and health science. 2010. 40. 2. 11-22
  • Taguchi Haruyasu, Toyomura Iichiro, Yoshimoto Tadahiro, Yanagi Kojiro. Aktuelle Analyse uber den Handstand an den Ringen beim Kunstturnen. Fukuoka University review of sports and health science. 2010. 40. 2. 35-42
  • 吉本忠弘, 石田讓. 体育授業における教材開発の視点. 釧路論集. 2009. 41. 193-197
more...
Lectures and oral presentations  (24):
  • 体操競技における技の表記に関する研究
    (日本スポーツ方法学会20回大会 2010)
  • 体操競技における「両足旋回」のコーチングに関する事例的検討
    (日本スポーツ方法学会20回大会 2010)
  • マット運動における「後方倒立回転とび」の予備技に関する研究
    (日本スポーツ運動学会第23回大会 2010)
  • 小学校教員養成課程における実技実習に関する発生運動学的研究
    (日本スポーツ教育学会29回大会 2009)
  • 体操競技における“ひねり”の基礎技能に関するモルフォロギー的研究
    (日本体育学会60回大会 2009)
more...
Works (2):
  • 評定競技領域における運動表記について
    2009 - 2010
  • 第48回北海道体操選手権大会 体操競技
Professional career (1):
  • 修士 (筑波大学)
Work history (4):
  • 2007 - 2009 Fukuoka University
  • 2008 - - 北海道教育大学釧路校 講師
  • 2006 - 2007 Japan Women's College of Physical Education
  • Hokkaido University of Education Faculty of Education Lecturer
Committee career (4):
  • 2001 - 2009 日本体操協会体操競技委員会研究部部員
  • 2009 - - 日本体操協会男子体操競技委員会企画研究部部員
  • 2006 - - 国際体操連盟(F.I.G.)男子体操競技公認審判員
  • 2002 - - 日本体操協会男子体操競技公認審判員第1種
Association Membership(s) (6):
日本体操競技・器械運動学会 ,  日本体育学会 ,  日本スポーツ方法学会 ,  日本スポーツ教育学会 ,  日本スポーツ運動学会 ,  運動伝承研究会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page