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J-GLOBAL ID:200901099399373632   Update date: Aug. 29, 2024

NORIHIRO KASUGA

カスガ ノリヒロ | NORIHIRO KASUGA
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (2): Money and finance ,  Economic policy
Research keywords  (2): Industrial Organization, Regulation and Firm Behavior, Competition Policy, Household Analysis ,  Industrial Organization Regulation and Industry Household Behavior
Research theme for competitive and other funds  (9):
  • 2022 - 2025 地方新聞の報道バイアス・経営方針に影響を与える要因の研究
  • 2019 - 2022 Research on Information Transmission Bias by Media and Competition Policy
  • 2020 - 2021 Incentives and Licensing strategies of Supplier Firm in Cloud Market
  • 2017 - 2020 コンテンツ流通構造の変化と消費者選択への影響に関する研究
  • 2018 - 2019 メディア市場における広告効果と広告への抵抗感の計測
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Papers (36):
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MISC (20):
  • 春日 教測. 書評:中村彰宏著『通信事業者選択の経済分析 -スイッチングコストからのアプローチ-』. 『公益事業研究』. 2017. 60. 3. 62-63
  • 春日 教測. 『ドイツおよび英国における放送分野の規制等の実態に関する調査報告書』. 公正取引委員会経済取引局調整課 報告書. 2010. 1-130
  • 春日 教測. 「携帯電話通話料金の決まり方」. 『経済セミナー』特集:携帯電話の経済学/ケータイ音痴にもわかるケータイの世界. 2008. 23-27
  • Ota Koshiro, Kasuga Norihiro. Market Concentration, Competition and Performance in U. S. Automobile Industry : Based on the Facts from 1945 to the First Half of 1980s. Journal of economic sciences. 2002. 6. 1. 259-276
  • 春日 教測. 日本語訳「垂直的統合:決定要因と効果 (下)」Perry, M. K. (1989) “Vertical Integration: Determinants and Effects,” Handbook of Industrial Organization Chapter 4, Schmalensee and Willig ed., North-Holland. 『郵政研究所月報』. 1999. 124. 104-136
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Books (20):
  • デジタル変革時代の放送メディア
    勁草書房 2022 ISBN:9784326603565
  • Broadcasting in Japan : challenges and opportunities
    Springer 2022 ISBN:9789811946981
  • The Transformation of Public Utility: Beyond Sustainability
    2020 ISBN:9784862833082
  • Management and Economics of Media and Communication
    Edward Elgar 2020
  • 「インターネットを通じたテレビ番組の視聴について -タイムシフト視聴とTver利用」日本民間放送連盟・研究所編『DX時代の信頼と公共性 -放送の価値と未来-』
    勁草書房 2020 ISBN:9784326603299
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Lectures and oral presentations  (21):
  • ファイナンシャル・アドバイスに対する個人投資家の選好分析
    (日本経済政策学会 2023)
  • Differentiation Strategy for Firms: Online Ad versus Mass Media Ad
    (XXVI Jornadas de Economía Industria;at Gran Canaria;Spain 2022)
  • 個人のサステイナブル投資への選好 -モラルとリテラシーの効果-
    (関西大学RISSワークショップ 2021)
  • ネット動画配信の参入による視聴環境変化が公共放送に与える影響
    (情報通信学会春季大会 2021)
  • How Do Durable Goods Firm Combine Online and Mass Media Advertisement to Promote Sales?
    (International Telecommunications Society 2021, 23rd Biennial Conference, at Chalmers University of Technology, in Göthenburg, Sweden 2021)
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Education (3):
  • - 2005 Yokohama National University Graduate School of International Social Sciences
  • - 1996 Yale University Department of Economics International and Development Economcis
  • - 1993 The University of Tokyo Department of Economics
Professional career (1):
  • Ph.D. (Yokohama National University)
Work history (7):
  • 2024/04 - 現在 Toyo University Faculty of Economics Professor
  • 2013/04 - 2024/03 Konan University Faculty of Economics Professor
  • 2009/04 - 2013/03 Kindai University Faculty of Business Administration Associate Professor
  • 2006/04 - 2009/03 Kobe University Graduate School of Economics Associate Professor
  • 2003/07 - 2006/03 Nagasaki University Faculty of Economics Associate Professor
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Committee career (7):
  • 2021/09 - 現在 総務省情報通信政策研究所 情報通信経済研究会 構成員
  • 2021/01 - 現在 情報通信審議会 専門委員(電気通信事業政策部会ユニバーサルサーピス政策委員会)
  • 2018/04 - 現在 関西大学ソシオネットワーク戦略研究機構 研究員
  • 2011/06 - 現在 (社)日本民間放送連盟 客員研究員会委員
  • 2010/09 - 現在 公正取引委員会 競争評価検討会 委員
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Awards (2):
  • 2012/01 - KDDI Research, Inc. Nextcom Award for Excellent Papers on Information and Communication
  • 2006/02 - Kampo Foundation Excellent Research Prize in FY 2005
Association Membership(s) (5):
日本経済政策学会 ,  生活経済学会 ,  公共選択学会 ,  公益事業学会 ,  日本経済学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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