Rchr
J-GLOBAL ID:200901099805665488   Update date: Mar. 22, 2021

SHIN HORIE

ホリエ シン | SHIN HORIE
Affiliation and department:
Job title: Associate Professor
Research field  (1): Education - general
Research keywords  (1): 教育方法学
Papers (10):
  • Yasuhide Kaneda, Shin Horie. Action Research on "the Sense of Dynamic Being Way"for Young Teachers. 2020. 69. 93-107
  • Hiroe Yamamoto, Shin Horie. Case Study on Music Lesson by Nature of "Old Children's Songs". 2020. 69. 77-91
  • On the Current Issues of "Utilization of data" in the New Course of Study. 2019. 2. 1
  • 堀江伸. 授業の事例検討による主体的・対話的で深い学びの実践研究. 滋賀大学教育学部附属地域連携センター紀要. 2018
  • 趙学梅, 堀江伸. 日本語指導が必要な幼児と保護者へのサポートの事例研究. 滋賀大学教育学部附属教育実践総合センター紀要. 2017. 25. 57-63
more...
MISC (4):
  • その他の著者. 滋賀大学教育学部における新・学校臨床コース開設の目的と構想. 滋賀大学教育学部紀要. 2006. 55. 143-157
  • 現職教育における総合学習の追究. 日本教師教育学会年報. 1999. 8. 110-118
  • その他の著者. J.Deweyにおける連続的ディスコース論と教師論. 日本教師教育学会年報. 1998. 7. 79-97
  • 教師教育の現代的課題と「実践的知性」の形成. 『教育方法22 いま、授業成立の原則を問う』明治図書. 1993
Books (1):
  • 子どもたちと追究する愉しみ
    その他の出版機関 2001
Education (1):
  • 1975 - 1980 The University of Tokyo
Professional career (4):
  • 学士(教育学) (東京大学)
  • 修士(教育学) (東京大学)
  • 修士(教育学) (東京大学)
  • Master(Education) (The University of Tokyo)
Work history (4):
  • 2017/04/01 - 現在 Shiga University Graduate School of Education Associate Professor
  • 2007/04/01 - 2017/03/31 Shiga University Faculty of Education Associate Professor
  • 1993/04/01 - 2007/03/31 Shiga University Faculty of Education Associate Professor (as old post name)
  • 1991/04/01 - 1993/03/31 Shiga University Faculty of Education Instructor
Committee career (1):
  • 1900 - 日本教育学会 その他の役職
Association Membership(s) (1):
日本教育学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page