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J-GLOBAL ID:200902074130360365   Reference number:89A0500805

Study on the effects of side-wall interference on added-mass and damping coefficients by means of slender-ship theory.

細長船理論による船の付加質量,減衰力係数に対する水路の側壁影響の研究
Author (2):
Material:
Issue: 165  Page: 153-162,320  Publication year: Jun. 1989 
JST Material Number: G0242A  ISSN: 0514-8499  Document type: Article
Article type: 原著論文  Country of issue: Japan (JPN)  Language: JAPANESE (JA)
Thesaurus term:
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JST classification (1):
JST classification
Category name(code) classified by JST.
Ship performance 
Reference (13):
  • 1) 高石敬史, 黒井昌明 : 波浪中船体運動の実用計算法, 第2回耐航性に関するシンポジウムテキスト第2章, 日本造船学会 (1977), pp.126-127
  • 2) 花岡達郎 : 波浪中の船の運動に関する水路の側壁影響について, 造船協会論文集, 第102号 (1958), pp.1-5
  • 3) 細田龍介 : 波浪中模型実験に対する水槽の側壁影響 (1), 日本造船学会論文集, 第139号 (1976), pp.23-30
  • 4) Hosoda, R. : Effect of Side-wall Interference of Towing Tank on the Results of Experiments inWaves (2), 日本造船学会論文集, 第143号 (1978), pp.52-60
  • 5) 高木幹雄 : 波浪中の船体縦運動における水路幅および水深の影響, 日本造船学会論文集, 第146号 (1979), pp.173-184
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