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J-GLOBAL ID:200902093157356690   Reference number:92A0600851

R&D of a Displacement-type High Speed Ship. Part 5: A Longitudinal Hull Strength in High Speed Condition.

排水量型超高速船の開発研究 (その5) 高速域における縦強度
Author (5):
Material:
Issue: 171  Page: 355-367,662  Publication year: Jun. 1992 
JST Material Number: G0242A  ISSN: 0514-8499  Document type: Article
Article type: 原著論文  Country of issue: Japan (JPN)  Language: JAPANESE (JA)
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JST classification (1):
JST classification
Category name(code) classified by JST.
Hull noise and vibration 
Reference (8):
  • 1) 宝田他 : “排水量型超高速船の開発研究 (その1) -基本構想と概念設計-”, 日本造船学会論文集, 第170号 (1991), p.1-14
  • 2) 宝田他 : “排水量型超高速船の開発研究 (その4) -超高速域における耐航性の検討-” 日本造船学会論文集, 第171号 (1992)
  • 3) 熊倉他 : “コンテナ船ジャパンエースの船体強度および運動の実船計測”, IHI技報, 第14巻第6号 (昭49)
  • 4) 山本他 : “非線形性を考慮した波浪中の船体縦運動および縦強度”, 日本造船学会論文集, 第143号 (1978), p.179-187
  • 5) 大坪他 : “大波高波浪中の船体構造応答 (第1報) -高次振動および流体力係数の影響-”, 日本造船学会論文集, 第157号 (1985), p.391-402
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