Art
J-GLOBAL ID:200902175610151040   Reference number:02A0946221

A study on the cause of rear-end collision at the merging section of the grade separated crossing.

一般道路合流部における追突事故発生要因の考察
Author (2):
Material:
Volume: 19  Issue:Page: 787-791  Publication year: Sep. 30, 2002 
JST Material Number: X0118A  ISSN: 0913-4034  Document type: Article
Article type: 原著論文  Country of issue: Japan (JPN)  Language: JAPANESE (JA)
Thesaurus term:
Thesaurus term/Semi thesaurus term
Keywords indexed to the article.
All keywords is available on JDreamIII(charged).
On J-GLOBAL, this item will be available after more than half a year after the record posted. In addtion, medical articles require to login to MyJ-GLOBAL.
,...
   To see more with JDream III (charged).   {{ this.onShowAbsJLink("http://jdream3.com/lp/jglobal/index.html?docNo=02A0946221&from=J-GLOBAL&jstjournalNo=X0118A") }}
JST classification (2):
JST classification
Category name(code) classified by JST.
Road planing and surveying,road structures  ,  Motor vehicle accidents,traffic safety 
Reference (4):
  • 1) 清水哲夫, 三室徹, 飯島雄一:「走行支援システムの評価のための高速道路流入部におけるミクロ交通解析」, 第37回土木計画学シンポジウム論文集, pp.33-40, 2001
  • 2) 井上博司, 尾上一馬, 飯田祐三:「シミュレーションによる多重追突の生起メカニズムの分析とその対策に関する研究」, 第37回土木計画学シンポジウム論文集, pp.49-56, 2001
  • 3) 森地茂, 浜岡秀勝:「交差点事故と視覚情報の関連性の分析」, 第37回土木計画学シンポジウム論文集, pp.3-8, 2001
  • 4) 交通工学研究会編:「平面交差の計画と設計」, 1998
Terms in the title (4):
Terms in the title
Keywords automatically extracted from the title.

Return to Previous Page