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J-GLOBAL ID:200902262423671226   Reference number:04A0604448

Training in Communication Skills for Graduate Students at Kyoto Pharmaceutical University: Participation of Simulated Patients (SPs) Effective in Improving Communication in Practice of Clinical Pharmacy

京都薬科大学大学院におけるコミュニケーション教育:臨床薬学演習への模擬患者の参画とその有用性
Author (4):
Material:
Volume: 30  Issue:Page: 529-535  Publication year: Aug. 10, 2004 
JST Material Number: Y0888A  ISSN: 1346-342X  CODEN: IYRAA3  Document type: Article
Article type: 短報  Country of issue: Japan (JPN)  Language: JAPANESE (JA)
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JST classification (3):
JST classification
Category name(code) classified by JST.
Pharmacy in general  ,  Medical education  ,  Pharmaceutical affairs,pharmaceutical practice 
Reference (7):
  • 1) 尾鳥勝也, 21世紀を生き抜くために病院薬剤師の立場から, ファルマシア, 37, 47 (2001).
  • 2) 市川厚, 薬学教育モデル・コアカリキュラムが目指すもの, 月刊薬事, 45, 29-34 (2003).
  • 3) 保坂隆, リスクマネージメントと医療コミュニケーション, 薬局, 52, 1985-1988 (2001).
  • 4) 小島しのぶ, 後藤光良, ファーマシューティカルケァとインフォームドコンセント, 月刊薬事, 39, 43-48 (1997).
  • 5) 大滝純司, 対人コミュニケーションに関する体験学習のためのSimulated Clientの養成に関する研究-平成10年度報告書-, J. Higher education and Lifelong Learning, 6,184-186 (1999).
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