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J-GLOBAL ID:200902280684893151   Reference number:07A0254905

Survey of Present Situation of PBL (Problem-based Learning) in Pharmacy Education in Japan

薬学教育へのPBL(Problem-based Learning)の普及・導入状況に関するアンケート調査
Author (4):
Material:
Volume: 33  Issue:Page: 235-244  Publication year: Mar. 10, 2007 
JST Material Number: Y0888A  ISSN: 1346-342X  CODEN: IYRAA3  Document type: Article
Article type: 短報  Country of issue: Japan (JPN)  Language: JAPANESE (JA)
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JST classification (1):
JST classification
Category name(code) classified by JST.
Pharmaceutical affairs,pharmaceutical practice 
Reference (16):
  • 1)文部科学省高等教育局医学教育課,中央教育審議会薬学教育の改善·充実について(答申),(2004年2月18日).
  • 2)日本薬学会薬学教育カリキュラムを検討する協議会,“日本薬学会薬学教育モデル·コアカリキュラム”,社団法人日本薬学会,東京,2002,pp.1-84.
  • 3)藤崎和彦,日本のPBLチュートリアルと医療コミュニケーション教育の現状と課題,日本保健医療行動科学会年報,19,1-25(2004).
  • 4)吉田一郎,“実践PBLテュートリアルガイド,PBLテュートリアルとは何か”,吉田一郎,大西弘高編,南山堂,東京,2004,pp.3-14.
  • 5)吉岡守正,東間絋,“テュートリアル教育”,東京女子医科大学テュートリアル委員会編,教文堂,東京,1999,pp.35-58.
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