Art
J-GLOBAL ID:200902285241676915   Reference number:09A0753248

Secondary School Students’ Understanding of the Electric Current Conservation Concept: In the case of a Series Circuit with Two Resistors

中学生の電流保存概念についての研究-抵抗が2個存在する直列回路を例として-
Author (1):
Material:
Volume: 50  Issue:Page: 13-19  Publication year: Jul. 10, 2009 
JST Material Number: L6042A  ISSN: 1345-2614  Document type: Article
Article type: 原著論文  Country of issue: Japan (JPN)  Language: JAPANESE (JA)
Thesaurus term:
Thesaurus term/Semi thesaurus term
Keywords indexed to the article.
All keywords is available on JDreamIII(charged).
On J-GLOBAL, this item will be available after more than half a year after the record posted. In addtion, medical articles require to login to MyJ-GLOBAL.

JST classification (1):
JST classification
Category name(code) classified by JST.
Engineering education 
Reference (11):
  • 1) 西川純・小林学:高校生の電気概念の理解に関する調査(I), 日本理科教育学会研究紀要, Vol.25 No1, 19-27, 1984
  • 2) オズボーン, R. ・フライバーグ, P.(森本信也・堀哲夫訳):子ども達はいかに科学理論を構成するか,41-43, 東洋館出版社, 1988
  • 3) 脇元宏治:単純な電気回路に適用される小学校児童の電流モデルも状況依存性, 日本理科教育学会研究紀要,Vol.32 No3, 49-60, 1992
  • 4) 市川英貴・戸北凱惟・堀哲夫:電流回路のモデルによる中学生の認知的方略の育成, 日本理科教育学会研究紀要 Vol.36 No 2, 21-31, 1995
  • 5) 安藤裕明・森藤義孝・中山迅:単純電気回路に関する小・中学生の考え方の再検討,科学教育研究,Vol.21 No2, 115-125, 1997, 日本科学教育学会
more...
Terms in the title (5):
Terms in the title
Keywords automatically extracted from the title.

Return to Previous Page