Art
J-GLOBAL ID:200902290502599992   Reference number:08A0832017

Characteristics of Intervention Programs to Encourage Girls to Learn Science

女子の科学学習促進を目指した「介入プログラム」の特質
Author (1):
Material:
Volume: 49  Issue:Page: 9-21  Publication year: Jul. 25, 2008 
JST Material Number: L6042A  ISSN: 1345-2614  Document type: Article
Article type: 原著論文  Country of issue: Japan (JPN)  Language: JAPANESE (JA)
Thesaurus term:
Thesaurus term/Semi thesaurus term
Keywords indexed to the article.
All keywords is available on JDreamIII(charged).
On J-GLOBAL, this item will be available after more than half a year after the record posted. In addtion, medical articles require to login to MyJ-GLOBAL.

JST classification (2):
JST classification
Category name(code) classified by JST.
Science and engineering education  ,  Education of physics 
Reference (64):
  • 1)国立教育政策研究所:「生きるための知識と技能 2 OECD生徒の学習到達度調査(PISA)2003年調査報告書」,p.193,2004,ぎょうせい.
  • 2)国立教育政策研究所:「TIMSS2003 理科教育の国際比較 国際数学・理科教育動向調査の2003年調査報告書」,pp.32-34,2005,ぎょうせい.
  • 3)国立教育政策研究所教育課程研究センター:「平成15年度小・中学校教育課程実施状況調査ペーパーテスト調査集計結果」,http://:www.nier.go.jp/kaihatsu/katei_h15/H15/03001100000007003.pdf,pp.250-251,2005.
  • 4)国立教育政策研究所教育課程研究センター:「平成15年度小・中学校教育課程実施状況調査 質問紙調査集計結果-理科-」,http://www.nier.go.jp/kaihatsu/katei_h15/H15/03001040000007003.pdf,pp.1-31,2005.
  • 5)村松泰子編:「理科離れしているのは誰か 全国中学生調査のジェンダー分析」,pp.22-96,2004,日本評論社.
more...
Terms in the title (5):
Terms in the title
Keywords automatically extracted from the title.

Return to Previous Page