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J-GLOBAL ID:201001011283937420   Update date: Jan. 30, 2024

Hashimoto Tsuyoshi

ハシモト ツヨシ | Hashimoto Tsuyoshi
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (2): Intelligent robotics ,  Perceptual information processing
Research keywords  (1): 人工知能(ゲーム情報学)
Research theme for competitive and other funds  (10):
  • 2022 - 2027 Development a general-purpose imperfect information game AI that surpasses humans
  • 2021 - 2025 高専間・海外協定校連携による「ハイブリッド型中国語学習システム」の構築
  • 2019 - 2023 メコン地域3新興国における技術者高等教育プログラムの到達度と支援方法の検討
  • 2018 - 2023 理系学生用オリジナル中国語教科書に即したアクティブラーニングの開発及び事例集作成
  • 2017 - 2023 Development of a general purpose game AI that improves humanly
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Papers (7):
  • Naoto Kawakami, Tsuyoshi Hashimoto. Research of Geister AI by MinMax Method Using the Idea of “Purple Piece”. 2021. 62. 10. 1716-1723
  • Tsuyoshi Hashimoto, Kazunori Sato, Genki Ichinose, Rinko Miyazaki, Kei-ichi Tainaka. Clustering Effect on the Dynamics in a Spatial Rock-Paper-Scissors System. Journal of the Physical Society of Japan. 2018. 87. 1. 014801-014801
  • Kei-Ichi Tainaka, Tsuyoshi Hashimoto. A Theory of Ratio Selection-Lattice Model for Obligate Mutualism. Open Journal of Ecology. 2016. 06. 06. 303-311
  • 橋本 剛. 局面評価関数を使う新たなUCT探索法の提案とオセロによる評価. 情報処理学会論文誌, 第54巻, 7号 pp 1930-1936. 2013
  • Toru Ueda, Tsuyoshi Hashimoto, Junichi Hashimoto, Hiroyuki Iida. Weak Proof-Number Search. Computers and Games. 2008. 157-168
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MISC (23):
  • Kenshin Oga, Tsuyoshi Hashimoto. Learning with MuZero for real-world tasks. 2023. 2023-GI-49. 11. 1-6
  • Okuda Makoto, Hashimoto Tsuyoshi. A system that allows AI players to make rich facial expressions in response to game situations. 2022. 2022. 55-60
  • Nishikori Koji, Aoki Renju, Hashimoto Tsuyoshi. Research of Geister AI using UCT. 2022. 2022. 88-95
  • Aoki Renju, Hashimoto Tsuyoshi. A Study on Geister AI using the policy gradient method for UCT. 2022. 2022. 68-73
  • 橋本 剛. VR技術を加えた古典的2Dゲームに関する考察. エンタテインメントコンピューティングシンポジウム2016論文集 、Vol.2016、pp.62-67. 2016
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Books (1):
  • 人間に勝つコンピュータ将棋の作り方
    技術評論社 全303頁 2012
Lectures and oral presentations  (20):
  • The Impact of Attack Priority Playout in Turn-Based Strategy Games
    (2022)
  • 不完全情報ゲーム『ガイスター』における2種の詰め問題の提案と考察
    (第41回ゲーム情報学研究会 2019)
  • HMDを用いた古典的ゲームの画面拡大による印象調査
    (第41回ゲーム情報学研究会 2019)
  • 完全情報ゲームの探索を用いたガイスターAI の研究
    (第 23 回 ゲーム・プログラミング ワークショップ 2018 2018)
  • 視覚的顕著性モデルを用いた汎用的機械学習法
    (第 23 回 ゲーム・プログラミング ワークショップ 2018 2018)
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※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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