Rchr
J-GLOBAL ID:201001012223201153   Update date: Jul. 01, 2020

Fujihara Masahito

Fujihara Masahito
Research field  (1): Library/information science, humanistic/social informatics
Research keywords  (1): >Media Content
Research theme for competitive and other funds  (3):
  • デジタルゲームの表現と倫理に関する研究
  • コンテンツ創造における分業と協働に関する研究
  • コンテンツ分野における人材育成に関する研究
Papers (21):
more...
MISC (20):
  • CEDEC運営委員会. ゲーム開発者の就業とキャリア形成2018. 一般社団法人コンピュータエンターテインメント協会. 2019. >
  • 藤原 正仁. ゲーム開発者のキャリア形成に関する研究. 公益財団法人中山隼雄科学技術文化財団 財団レポート2017 人間と遊び. 2018. >34-35
  • CEDEC運営委員会. ゲーム開発者の生活と仕事に関するアンケート調査2018調査結果速報. 一般社団法人コンピュータエンターテインメント協会. 2018. >1-53
  • CEDEC運営委員会. ゲーム開発者の就業とキャリア形成2017. 一般社団法人コンピュータエンターテインメント協会. 2018. >
  • 藤原 正仁. CEROレーティング制度の歴史的系譜. 文化庁・立命館ゲーム研究センター 「ゲーム展TEN」CATALOG. 2018. >25
more...
Books (2):
  • Career Development among Japanese Female Game Developers: Perspective from Life Stories of Creative Professionals. In Prescott, J., & McGurren, J. E. (Eds.), Gender Considerations and Influence in the Digital Media and Gaming Industry.
    Hershey, New York: IGI Global 2014 ISBN:9781466661424
  • デジタルゲームの教科書:知っておくべきゲーム業界最新トレンド
    ソフトバンククリエイティブ デジタルゲームの教科書制作委員会 2010
Lectures and oral presentations  (26):
  • Mid-Career Development among Game Developers in the Japanese Game Industry
    (2018)
  • Current Situations in the Japanese Game Research and Game Development Pedagogical Practices
    (2018 Conference of the Digital Games Research Association 2018)
  • Career Development and Issues of Game Developers in their Mid-career
    (Digital Games Research Association JAPAN 8th Annual Conference 2018)
  • Incubation and IP for Students' Career Development: Implications from the GDC Education Summit
    (Digital Games Research Association JAPAN 2016 Summer Conference 2016)
  • The Social Acceptance of Digital Games: Based on Interview Survey for Parents with Game User Children
    (Digital Games Research Association JAPAN 2015 Annual Conference 2016)
more...
Works (1):
  • みのりの森(iOS/Androidゲームアプリ 製作:白絵具)
    2015 -
Education (2):
  • 2004 - 2006 Digital Hollywood University, Graduate School
  • 1999 - 2001 Chuo University
Professional career (2):
  • 修士(商学) (中央大学)
  • デジタルコンテンツマネジメント修士(専門職) (デジタルハリウッド大学)
Awards (1):
  • 2015/03 - 日本デジタルゲーム学会若手奨励賞
Association Membership(s) (7):
Japan Association of Simulation And Gaming ,  Japan Society for Animation Studies ,  The Japan Society of Information and Communication Research ,  The Japanese Association of Administrative Science ,  The Academic Association for Organizational Science ,  Digital Games Research Association Japan ,  Career Design Institute - Japan
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page