Rchr
J-GLOBAL ID:201001023638059710   Update date: Feb. 14, 2024

TAGUCHI, Osamu

タグチ オサム | TAGUCHI, Osamu
Affiliation and department:
Job title: Assistant Professor
Research field  (2): Philosophy and ethics ,  Rehabilitation science
Research keywords  (3): 作業活動の現象学 ,  精神障害の作業療法 ,  精神障害の作業療法, 作業活動の現象学
Research theme for competitive and other funds  (3):
  • 2010 - 作業活動の現象学
  • 2010 - 作業療法の教育
  • 2010 - 精神障害の作業療法
Papers (7):
  • 『国際コミュニケーションIV』における英語で学ぶ作業療法の取り組み 学生アンケート結果より. FD(ファカルティデベロップメント)推進を目指して. 2020. 2020年3月. 16. 47-52
  • Learning about Mental Illness by the Bethel House's video -Based on analyses using text mining-. 2020. 2020年3月. 8. 101-108
  • 「担当症例・指導者・教員の役割イメージ 実習生アンケート調査の結果より」. 『FD(ファカルティデベロップメント)推進を目指して』. 2015. 11. 59-66
  • 「作業と身体の現象学 統合失調症者の精神病理を手がかりに」. 『日本福祉大学健康科学論集』. 2015. 18. 27-36
  • 田口 修. 「学生の立場からみたデイリーノート使用の目的と課題~デイリーノートの使用に関するアンケート調査を通して~」. 『日本福祉大学高浜専門学校紀要』. 2009. 2. 11-26
more...
Books (1):
  • 『フィドラーのアクティビティ論 現実とシンボル』
    医学書院 2007
Lectures and oral presentations  (12):
  • Phenomenological consideration about Preoccupation in Occupation with Merleau-Ponty's theory of the body
    (The 17th TokaiHokuriku Occpational Therapy Congress 2017)
  • CBOT研究会講師
    (2017)
  • A Study on Existential Occupation -With Occupational Therapy of the Person with Schizophrenia-
    (The 47th Japanese Society of Psychopathology 2017)
  • 日本福祉大学作業療法研究会講師
    (2015)
  • あいち精神科OT勉強会講師
    (2014)
more...
Education (3):
  • - 2012 The Open University of Japan School of Graduate Studies Graduate School of Arts and Sciences
  • - 2009 The Open University of Japan Faculty of Liberal Arts
  • - 1990 国立療養所東名古屋病院付属リハビリテーション学院 作業療法学科
Professional career (1):
  • 修士(学術) (放送大学大学院)
Work history (3):
  • 2001/04 - 2010/03 日本福祉大学高浜専門学校作業療法学科専任教員
  • 1994/04 - 2001/03 厚生連尾西病院精神神経科作業療法士
  • 1990/04 - 1994/03 北林病院作業療法士
Association Membership(s) (7):
箱づくり法研究会 ,  日本精神病理学会 ,  臨床実践の現象学会 ,  メルロ=ポンティ・サークル ,  臨床教育人間学会 ,  社団法人日本作業療法士協会 ,  愛知県作業療法士会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page