Rchr
J-GLOBAL ID:201001031307360391
Update date: Jun. 02, 2023
Enza Chie
エンザ チエ | Enza Chie
Affiliation and department:
Research field (1):
Education - general
Research keywords (2):
プロジェクト・メソッド
, 進歩主義教育
Research theme for competitive and other funds (1):
MISC (28):
-
佐藤隆之著『市民を育てる学校-アメリカ進歩主義教育の実験-』. 教育哲学研究. 2018. 118. 131-136
-
橋本美保, 江口潔, 遠座知恵, 宮野尚. 思想史と実践史を架橋する-新教育研究への提案-. 近代教育フォーラム. 2018. 27. 27. 111-117
-
The Reception of Pedagogical Knowledge in Practical Contexts: A Case Study on Progressive Education School Reform in Modern Japan. Education and Nature, ISCHE 40, Book of Abstracts. 2018. 40. 74-75
-
東京女子高等師範学校附属小学校における作業教育実践の展開-評価概念の導入によるカリキュラム改革の深化-. カリキュラム研究. 2018. 27. 15-26
-
東京女子高等師範学校附属小学校における作業教育実践の展開-評価概念の導入によるカリキュラム改革の深化-. カリキュラム研究. 2018. 27. 15-26
more...
Books (7):
-
大正新教育の受容史
東信堂(東京) 2018 ISBN:9784798914671
-
大正新教育の思想
東信堂 2015
-
教育の歴史と思想
ミネルヴァ書房 2013
-
近代日本におけるプロジェクト・メソッドの受容
風間書房 2013
-
学生のための教育学
ナカニシヤ出版 2010
more...
Lectures and oral presentations (15):
-
The Reception of Pedagogical Knowledge in Practical Contexts: A Case Study on Progressive Education School Reform in Modern Japan
(ISCHE40 2018)
-
東京女子高等師範学校附属小学校における作業教育の実践思想-思想史と実践史の架橋がもたらす可能性-
(教育史学会第27回大会 2017)
-
東京女子高等師範学校附属小学校における作業教育の実践思想-思想史と実践史の架橋がもたらす可能性-
(教育思想史学会第27回大会 2017)
-
東京女子高等師範学校附属小学校におけるドクロリー教育法の受容-全体教育のカリキュラム開発に与えた影響を中心に-
(日本カリキュラム学会第25回大会 2014)
-
コロンビア大学ティーチャーズ・カレッジにおける幼稚園教員養成-幼稚園科のカリキュラム開発過程を中心に-
(2010)
more...
Works (1):
Education (2):
- - 2007 University of Tsukuba
- - 1999 Tokyo Gakugei University Faculty of Education
Professional career (1):
- 博士(教育学) (東京学芸大学大学院連合学校教育学研究科)
Return to Previous Page