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J-GLOBAL ID:201001032825338002   Update date: Jan. 31, 2024

Takeshi Okayama

オカヤマ タケシ | Takeshi Okayama
Affiliation and department:
Research field  (1): Commerce
Research keywords  (10): リレーションシップ・マーケティング ,  医療マーケティング ,  アパレル産業 ,  B2B branding ,  信頼 ,  広告論 ,  ブランド ,  流通論 ,  商学 ,  マーケティング
Research theme for competitive and other funds  (3):
  • 2020 - 2023 E-business implementation and performance: analysis of SME retailers in Japan
  • 2012 - 小売企業の業態研究
  • 2009 - 2011 信頼を通じた小売企業のブランドに関する研究
Papers (19):
  • Takeshi Okayama, Hongshuang Zhu, Xueying Wu, Takuya Urakami. Review of previous studies on the expansion of e-commerce in the distribution sector in China. JOURNAL OF BUSINESS STUDIES. 2023. 70. 2
  • Takeshi Okayama. Rethinking the Retail brand architecture. JOURNAL OF BUSINESS STUDIES. 2023. 70. 1. 209-224
  • Xueying WU, Taohua OUYANG, Takeshi OKAYAMA, Takuya URAKAMI. E-commerce expansion in;the Japanese apparel market. International Journal of Electronic Marketing and Retailing. 2023. 14. 4
  • Okayama Takeshi. ServiseRielationship and Holistic Communication. 2018. 59. 9. 31-36
  • Okayama Takeshi. Research on Retail Atmospherics as Retail Branding. JSMDReview. 2017. 1. 1. 41-48
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MISC (1):
  • Takeshi Okayama, Hiroyuki Takahashi. CoopKOBE's Private Label Brand. 2011. 123. 8-9
Books (10):
  • デジタル社会のマーケティング = Digital marketing第10章「デジタル社会のリレーションシップ・マーケティング」
    中央経済社,中央経済グループパブリッシング (発売) 2019 ISBN:9784502317811
  • relationship marketingII
    five strings 2019 ISBN:4864340897
  • Marketing
    five strings 2017 ISBN:9784864340700
  • SMEmarketing
    five strings 2016 ISBN:4864340587
  • ServiceMarketing theory and practice 2016
    five strings 2016 ISBN:4864340595
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Lectures and oral presentations  (13):
  • Long term vision and inner communication
    (2018)
  • The Perspective of Sevice Manegement
    (Japan Society of Marketing and Distribution 2015)
  • Consumer learning behavior and business model diffusion
    (Japan Association for Consumer Studies conference 2014)
  • 小売企業のブランド構築とコミュニケーション -ネットスーパーへの拡張を求めて-
    (日本広告学会 全国大会 2012)
  • アパレル小売企業のブランド戦略
    (日本繊維製品消費科学会 2012)
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Education (1):
  • 2007 - 2011 Kindai University Graduate School of Commerce
Professional career (1):
  • 博士(商学) (近畿大学)
Work history (3):
  • 2016/04 - 現在 Kindai University Faculty of Business Administration
  • 2013/04 - 2016/03 Kindai University Faculty of Business Administration
  • 2011/04 - 2013/03 kinki Univercity
Committee career (7):
  • 2022/06 - 現在 堺市 大規模小売店舗立地審議会委員
  • 2022/06 - 現在 日本広告学会 関西部会 評議員
  • 2022/06 - 2023/06 日本消費経済学会 第48回全国大会 実行委員長
  • 2018/04 - 2023/06 日本消費経済学会 理事 (事務局)
  • 2014/04 - 2019/03 日本広告学会 関西部会 評議員
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Association Membership(s) (6):
THE JAPAN SOCIETY FOR FASHION BUSINESS ,  JAPAN ASSOCIATION FOR CONSUMER STUDIES ,  JAPAN SOCIETY FOR DISTRIBUTIVE SCIENCES ,  THE JAPAN ACADEMY FOR CONSUMPTION ECONOMY ,  JAPAN ACADEMY OF ADVERTISING ,  JAPAN SOCIETY OF MARKETING AND DISTRIBUTION
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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