Rchr
J-GLOBAL ID:201001037329855937   Update date: Apr. 07, 2024

Sato Koichi

サトウ コウイチ | Sato Koichi
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (3): Foreign language education ,  Literature - General ,  Literature - Chinese
Research keywords  (4): 日本漢学 ,  中国語教育 ,  中国文学 ,  Chinese Literature
Research theme for competitive and other funds  (4):
  • 日本漢学
  • 中国語教育
  • 杜甫研究
  • Study on Dufu
Papers (13):
  • 佐藤浩一. 杜甫的儒学意識--以典故用法為線索. 杜甫研究新探索--杜甫研究高端論壇論文集. 2023. 214-219
  • 佐藤浩一. 従対仇兆鰲的毀誉来看《杜詩詳注》的価値. 閩南師範大学学報. 2022. 2022ー2. 55-60
  • 吉本 一, 佐藤 浩一. 韓国・朝鮮の四字熟語. 異文化交流. 2020. 20. 35-50
  • 佐藤 浩一. 中国語における異義語 : 日中比較おぼえがき-特集 各国言語のこぼれ話 : 授業中の一幕から. 異文化交流. 2020. 20. 18-22
  • 佐藤 浩一. 女性詩にみる絶句の多さについて-The Frequent Use of Jueju Style in Poems Composed by Women-芳村弘道敎授退職記念論集. 立命館文學 = The journal of cultural sciences / 立命館大学人文学会 編. 2019. 664. 494-501
more...
MISC (31):
  • 原著趙蕊蕊, 翻訳大橋健一, 翻訳加藤聡, 翻訳紺野達也, 翻訳佐藤浩一. 日本新世紀(2000ー2020)杜甫研究綜述. 杜甫研究年報. 2023. 6. 1-34
  • 佐藤浩一. 日本唐代文学研究概況2021. 唐代文学研究年鑑2022. 2022. 437-444
  • SATO Koichi. Book review. 2022. 3544. 6-6
  • 佐藤 浩一. オンライン授業に関する報告 : 中国語の場合-特集 コロナ禍2年目の授業. 異文化交流. 2022. 22. 3-11
  • 佐藤 浩一. あれから. 異文化交流. 2019. 19. 4-6
more...
Books (3):
  • 教養のための中国古典文学史
    研文出版 2009 ISBN:9784876363049
  • 図説中国文明史 (6) 隋・唐 開かれた文明
    創元社 2006 ISBN:9784422202570
  • 書いて覚える中国語-文法ドリル初級編
    早稲田大学文学部 2005 ISBN:9784887522879
Lectures and oral presentations  (1):
  • 『杜詩詳註』的删掉及漏洞
    (中国唐代文学学会第21届年会及唐代文学国際学術研討会 2022)
Education (2):
  • - 2005 Waseda University
  • - 1995 Waseda University School of Humanities and Social Sciences
Professional career (2):
  • (BLANK) (Waseda University)
  • 博士 (早稲田大学)
Work history (2):
  • 2001 - - 早稲田大学助手
  • 2001 - - Waseda University Administrator
Committee career (2):
  • 2005 - 中唐文学会 幹事
  • 東日本漢語教師協会 理事
Awards (1):
  • 2007 - 日本中国学会賞(文学・語学部門)
Association Membership(s) (8):
宋詞研究会 ,  日本漢文小説研究会 ,  宋代詩文研究会 ,  中唐文学会 ,  東日本漢語教師協会 ,  早稲田大学中国文学会 ,  東方学会 ,  日本中国学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page