Rchr
J-GLOBAL ID:201001043333619784   Update date: Apr. 11, 2024

O-ba Ryou

オオバ リョウ | O-ba Ryou
Affiliation and department:
Job title: Associate Professor
Research field  (1): Linguistics
Research keywords  (1): Syntax Psycholinguistics Corpus Processing
Papers (16):
  • Ryo Oba. Analyzing Sentence Joining and Separation in Translating Keigo Higashino’s Japanese Novels into English : A Quantitative Linguistic Perspective. English Language & Literature. 2024. 64. 101-122
  • Ryo Oba. Speakers' Strategies on Prosody in Scrambled Wh-interrogatives in Japanese. 2015. 55. 117-132
  • So Ishi, Ryo Oba, Kiyoshi Ishikawa. Syntactic and Phonological Factors for Scope Selection. JCSS2013 Proceedings. 2013. 564-573
  • Ryo Oba. Predicting the Fulfilling Alternation. 英語英米文学. 2013. 53. 93-109
  • 大羽良. Webコーパス研究におけるブログの可能性とその文体的特徴. 英語コーパス研究. 2011. 18. 113-129
more...
Books (3):
  • 文法記述の諸相(2) (中央大学人文科学研究所研究叢書)
    中央大学出版部 2016
  • 文法記述の諸相
    中央大学人文科学研究所 2011
  • エースクラウン英和辞典
    三省堂 2008
Lectures and oral presentations  (7):
  • スコープ選択に関する統語的要因と音韻的要因
    (第30回日本認知学会大会 2013)
  • Web上のコーパス検索システム構築方法と実例
    (JASET九州・沖縄支部ESP研究会 第5回ESP Corpus Workshop 2008)
  • Kennedy以降のアメリカ大統領による一般教書演説からの特徴語の抽出
    (第30回英語コーパス学会 2007)
  • Web形式による日英対訳コーパスの検索システムの開発とその活用例
    (第4回英語コーパス学会東支部研究談話会 2006)
  • LF-wh-移動は存在するか?優位条件と弱交差現象のデータから
    (第27回早稲田英語英文学会 1997)
more...
Education (4):
  • 1995 - 2001 Waseda University Graduate School, Division of Education 教科教育学専攻
  • 1993 - 1995 Waseda University Graduate School, Division of Education 英語科英語教育学専攻
  • 1989 - 1993 Waseda University Faculty of Education 英語英文科
  • 1985 - 1988 愛知県立小牧南高等学校
Professional career (1):
  • 教育学修士 (早稲田大学)
Work history (10):
  • 2012/04 - 中央大学経済学部准教授
  • 2009/04/01 - 2012/03 中央大学経済学部助教
  • 2008/04 - 2009/03 大東文化大学文学部非常勤講師
  • 2004/04 - 2009/03 明治学院大学教養部非常勤講師
  • 2003/04 - 2009/03 中央大学経済学部非常勤講師
Show all
Association Membership(s) (3):
日本言語学会 ,  日本英語学会 ,  英語コーパス学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page