Rchr
J-GLOBAL ID:201001058355516706   Update date: Jan. 08, 2021

Shozo Urabe

ウラベ ショウゾウ | Shozo Urabe
Affiliation and department:
Research field  (2): Foreign language education ,  Primary/secondary education and curricula
Research keywords  (4): 外国語教育 ,  英語教育学 ,  テスティング ,  ライティング
Research theme for competitive and other funds  (2):
  • 2011 - 2013 The relationship between linguistic features of authentic English and listening comprehension skill
  • ・英語教育(主に、ライティング、テスティング) ・第二言語習得において、ライティング能力がどのように進展していくのかについての研究 ・テストの妥当性(テスト内の個々の項目が本来測定しようとするものを実際にどの程度測定しているのか)についての研究 ・項目応答理論の言語テスト分野への応用可能性に関する実践的研究
Papers (15):
  • Do authorized secondary school English textbook activities promote genuine impromptu interactions?. Journal of International Studies and Regional Development. 2019. 第10号. 35-46
  • 土田泰子, 大湊佳宏, 占部昌蔵, 大森理聡, 米崎啓和, 市村勝己. 長岡高専における英語多読実践プロジェクト(その2) -英文の読み方に関する調査を中心に-. 長岡工業高等専門学校研究紀要 第51巻. 2015. 53-62
  • 土田泰子, 大湊佳宏, 占部昌蔵, 大森理聡, 米崎啓和, 市村勝己. 長岡高専における英語多読実践と教育効果に関する研究. 全国高等専門学校英語教育学会研究論集. 2015. 第34号. 39-48
  • 占部昌蔵. 高専学生の英語学習意欲減退の特徴-大学生と比較して-. 論文集「高専教育」第37号. 2014. 371-375
  • 占部昌蔵, 白畑知彦. 現在完了形の誤り分析-過剰使用と過少使用-. 中部地区英語教育学会「紀要43」2014. 2014. 81-86
more...
Lectures and oral presentations  (12):
  • 現在完了形の誤り分析-過剰使用と過少使用-
    (第43回中部地区英語教育学会富山大会 2013)
  • 英語学習動機減退要因:中学・高校の学年間比較
    (日本教科教育学会第38回全国大会(東京学芸大学・東京都) 2012)
  • 中学生・高校生の英語学習における動機減退要因調査
    (第38回全国英語教育学会愛知研究大会(愛知学院大学・愛知県) 2012)
  • In which grade are Japanese learners of English demotivated?: Focusing on six years of junior and senior high school
    (The 9th Asia TEFL International Conference, Seoul(At: Seoul Kyoyuk MunHwa HoeKwan) 2011)
  • An Exploratory Study on the Job Perspective of ALT
    (2011)
more...
Association Membership(s) (5):
中部地区英語教育学会 ,  全国高等専門学校英語教育学会 ,  THE JAPAN ASSOCIATION FOR LANGUAGE EDUCATION AND TECHNOLOGY ,  THE JAPAN ASSOCIATION OF COLLEGE ENGLISH TEACHERS ,  THE JAPAN SOCIETY OF ENGLISH LANGUAGE EDUCATION
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page