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J-GLOBAL ID:201001058355516706   Update date: Feb. 01, 2024

Shozo Urabe

ウラベ ショウゾウ | Shozo Urabe
Affiliation and department:
Research field  (2): Primary/secondary education and curricula ,  Foreign language education
Research keywords  (4): 外国語教育 ,  英語教育学 ,  テスティング ,  ライティング
Research theme for competitive and other funds  (4):
  • 2020 - 2024 即興的英語コミュニケーション能力向上を目指す言語活動プログラムの開発
  • 2020 - 2023 VRを活用した世代間暗黙知共有のための授業共体験プログラムの開発
  • 2011 - 2013 The relationship between linguistic features of authentic English and listening comprehension skill
  • ・英語教育(主に、ライティング、テスティング) ・第二言語習得において、ライティング能力がどのように進展していくのかについての研究 ・テストの妥当性(テスト内の個々の項目が本来測定しようとするものを実際にどの程度測定しているのか)についての研究 ・項目応答理論の言語テスト分野への応用可能性に関する実践的研究
Papers (19):
  • Shozo Urabe, Hideaki Araki, Yuji Tasaki, Emi Kawamoto, Takahiro Yamamoto. The Path to a Double Degree Program Agreement between Nagaoka KOSEN and TUAS. ISATE - International Symposium on Advances in Technology Education Conference proceedings (August 17th-20th, Turku, Finland - part 1). 2021. 292-295
  • Ominato, Y, Tsuchida, Y, Omori, M, Fukuda, N, Urabe, S, Ichimura, K, Maharjan, N. Development of a Problem-Based-Learning Program in English to Foster Students’ Thinking Ability and Cooperative Skills. ISATE - International Symposium on Advances in Technology Education Conference proceedings (August 17th-20th, Turku, Finland - part 2). 2021. 214-218
  • Namita Maharjan, Nayani Daranagama, Yoshihiro Ominato, Michiaki Omori, Shozo Urabe, Noboru Fukuda, Katsumi Ichimura, Yasuko Tsuchida. Students’ Readiness for Demand-Driven Education System in NIT. 17th CDIO International Conference Proceedings- Full papers. 2021. 691-700
  • Do authorized secondary school English textbook activities promote genuine impromptu interactions?. Journal of International Studies and Regional Development. 2019. 第10号. 35-46
  • 土田泰子, 大湊佳宏, 占部昌蔵, 大森理聡, 米崎啓和, 市村勝己. 長岡高専における英語多読実践プロジェクト(その2) -英文の読み方に関する調査を中心に-. 長岡工業高等専門学校研究紀要 第51巻. 2015. 53-62
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Lectures and oral presentations  (18):
  • THE PATH to a DOUBLE DEGREE PROGRAM AGREEMENT BETWEEN NAGAOKA KOSEN AND TUAS
    (ISATE 2021 2021)
  • DEVELOPMENT of a PROBLEM-BASED-LEARNING PROGRAM in ENGLISH to FOSTER STUDEDNTS’ THINKING ABILITY AND COOPERATIVE SKILLS
    (ISATE 2021 2021)
  • STUDENTS’ READINESS FOR DEMAND DRIVEN EDUCATION SYSTEM IN NIT
    (The 17th International CDIO conference, Bangkok, 2021 2021)
  • デザイン思考を用いた英語による課題解決型授業の導入
    (第26回高専シンポジウム 2021)
  • STUDENT’S PERSPECTIVE ON DEMAND DRIVEN LEARNING FOR ENGLISH COURSE IN KOSEN DURING PANDEMIC
    (The 5th International Conference on “Science of Technology Innovation” 2020 2020)
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Association Membership(s) (5):
中部地区英語教育学会 ,  全国高等専門学校英語教育学会 ,  THE JAPAN ASSOCIATION FOR LANGUAGE EDUCATION AND TECHNOLOGY ,  THE JAPAN ASSOCIATION OF COLLEGE ENGLISH TEACHERS ,  THE JAPAN SOCIETY OF ENGLISH LANGUAGE EDUCATION
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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