Rchr
J-GLOBAL ID:201001062935637400   Update date: Apr. 02, 2021

YOSHIOKA KAZUYA

YOSHIOKA KAZUYA
Research field  (5): Nutrition and health science ,  Early childhood education and childcare ,  Special needs education ,  Rehabilitation science ,  Fetal medicine/Pediatrics
Research keywords  (8): セルフエフィカシー ,  感覚統合 ,  A User's Guide to CHILD OCCUPATIONAL SELF ASSESSMENT(COSA) ,  ICT ,  学校作業療法士 ,  特別支援教育 ,  発達障害 ,  小児肥満
Papers (1):
  • 古山 千佳子, 高木 雅之, 吉岡 和哉. 特別支援学校における教員と作業療法士の連携 教員へのアンケート調査より. 人間と科学: 県立広島大学保健福祉学部誌. 2018. 18. 1. 79-88
Lectures and oral presentations  (27):
  • 不登校中学生に対する個別支援と地域マネージメントを組み合わせた作業療法支援
    (第6回 日本小児診療多職種研究会 2017)
  • 学校を支援する作業療法士の活用に関する調査報告 特別支援学校のセンター的機能充実事業における外部人材の配置・活用の調査
    (日本作業療法学会抄録集 2016)
  • 学校を理解し支援ができる作業療法士「学校作業療法士」 特別支援学校のセンター的機能充実事業の外部人材の配置・活用の調査から
    (日本作業療法学会抄録集 2016)
  • 就労移行支援事業所との協業による臨床実習前実技の取り組み
    (2015)
  • 急性期病院におけるクリニカルクラークシップ導入の実践報告
    (日本作業療法学会抄録集(CD-ROM) 2015)
more...
Work history (5):
  • 2016/04 - 2021/03 Prefectural University of Hiroshima Faculty of Health and Welfare,Department of Occupational Therapy, Lecture
  • 2014/04 - 2016/03 Kibi International University School of Health Science and Social Welfare, Department of Occupational Therapy
  • 2011/04 - 2014/03 Mejiro University Faculty of Health Sciences, Department of Occupational Therapy
  • 2009/04 - 2011/03 東京都立永福学園 外部専門家 作業療法士
  • 2006/04 - 2009/03 Kochi University Medical School Hospital, Medical School
Committee career (1):
  • 2017/06 - 現在 一般社団法人 広島県作業療法士会 理事
Association Membership(s) (8):
JapaneseAssociationofClinicalOccupationalTherapy ,  JAPAN ACADEMY OF LEARNING DISABILITIES ,  The Japanese Academy of Sensory Integration ,  THE JAPANESE ASSOCIATION FOR THE STUDY OF DEVELOPMENTAL DISABILITIES ,  JAPANESE SOCIETY OF OCCUPATIONAL BEHAVIOR ,  JAPAN SOCIETY FOR THE STUDY OF OBESITY ,  THE JAPAN DIABETES SOCIETY ,  JAPANESE ASSOCIATION OF OCCUPATIONAL THERAPISTS
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page