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J-GLOBAL ID:201001067827193905   Update date: Sep. 12, 2022

Takahiro Inoue

イノウエ タカヒロ | Takahiro Inoue
Affiliation and department:
Job title: Associate Professor
Research field  (1): Sports science
Research keywords  (5): スポーツマネジメント ,  ブランディングなど ,  スポーツ消費者行動 ,  プロ・スポーツ産業における ,  消費者の観戦行動
Papers (14):
  • スポーツ観戦関与と消費者知識について-精通性に着目して-,スポーツ科学研究. 2020. 17. 62-78
  • スタジアムにおけるスポーツ観戦関与. 2018. 10. 1. 3-15
  • The relationship between perceived social media marketing activities of J. League clubs and behavior intention of spectators. 2016. 11. 3-20
  • フィギュアスケート観戦のプロダクト構造 :競技的要素に着目して. 2016. 8. 1. 41-58
  • Yohsuke Takeuchi, Hirokazu Arai. A Study on Spectators of Figure Skating. - Focus on the Spectator of NHK Trophy.-. Bulletin of Sports and Health Studies. 2014. 5. 5. 27-32
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Books (1):
  • よくわかるスポーツマーケティング
    ミネルヴァ書房 2017
Education (3):
  • - 2021 早稲田大学大学院 スポーツ科学研究科 スポーツ科学専攻
  • 2004 - 2006 University of Tsukuba Graduate School, Division of Physical Education 体育方法学
  • 1998 - 2002 Hosei University Faculty of Economics 国際経済学科
Professional career (2):
  • 修士 (筑波大学)
  • スポーツ科学 (早稲田大学大学院)
Awards (1):
  • 2017 - 日本スポーツマネジメント学会 日本スポーツマネジメント学会学会奨励賞受賞
Association Membership(s) (2):
日本スポーツマネジメント学会 ,  Japanese Society of Science and Football
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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