Rchr
J-GLOBAL ID:201001080009043635
Update date: Jun. 28, 2024
Watanabe Shinichi
ワタナベ シンイチ | Watanabe Shinichi
Affiliation and department:
Research field (1):
Foreign language education
Research keywords (5):
アクティブラーニング
, 英語教育
, 第二言語習得
, 音楽
, 音読
Research theme for competitive and other funds (2):
- 2017 - 2021 Verification the effect of a knowledge learning by digital material and language activities and construction of the cognitive database
- ・音読活動を中心とした英語授業 ・リスニング時の意識と方略使用・音楽を利用した英語教育
Papers (4):
-
Watanabe Shinichi. LEARNING ENGLISH THROUGH MASTERPIECES OF MUSIC --- Practical Report on a Class Activity Utilizing Songs ---. ISATE 2021. 2021
-
WATANABE Shinichi. Studying English in the Philippines by Kosen Students - Current Situations and Future Possibilities -. Reserch Report of National Institute of Technology, Kitakyushu College. 2020. 53. 105-109
-
WATANABE Shinichi. Practical Report on a Class Activity Utilizing Songs. The Council of College English Teachers Collection of Treatises. 2018. 37. 185-193
-
渡辺 眞一. 音読タスク中心の英語授業が学習者の英文記憶能力・英語学習意識にどのような影響をあたえるか. 第28回「英検」研究助成報告. 2016. 28. 150-159
Lectures and oral presentations (12):
-
LEARNING ENGLISH THROUGH MASTERPIECES OF MUSIC --- Practical Report on a Class Activity Utilizing Songs ---
(ISATE 2021 (14th International Symposium on Advances in Technology Education) 2021)
-
高専における音楽・画像を活用した英語リスニング・スピーキング教材の開発
(第191回JACET SIG「東アジア英語教育研究会」 2018)
-
高専留学生は英語による授業を望んでいるか? -英語で行われる授業に対する高専外国人留学生の意識調査-
(全国高等専門学校英語教育学会 第42回研究大会 2018)
-
Practical Report on a Class Activity Utilizing Songs
(The Council of College English Teachers 2018 2017)
-
The international exchange called "K-Lounge" in National Institute of Technology, Kitakyushu College
(STI-Gigaku Conference in Nagaoka 2017)
more...
Committee career (1):
- 2019/04 - 2022/03 全国高等専門学校英語教育学会 理事
Awards (2):
- 2015/07 - 公益財団法人日本英語検定協会 第28回「英検」研究助成論文
- 2009/06 - 開隆堂出版株式会社 第57回中村英語教育賞第2位
Association Membership(s) (3):
The Council of College English Teachers
, KASELE
, THE JAPAN SOCIETY OF ENGLISH LANGUAGE EDUCATION
Return to Previous Page