Rchr
J-GLOBAL ID:201001080636770976   Update date: Feb. 01, 2024

FUKAMI TOSHITAKA

フカミ トシタカ | FUKAMI TOSHITAKA
Affiliation and department:
Homepage URL  (1): http://tfukami.main.jp/home/
Research field  (2): Education - general ,  Educational technology
Research keywords  (3): 教育方法 ,  教師教育 ,  教員養成
Research theme for competitive and other funds  (13):
  • 2021 - 2026 Visualizing the traffic of individuals, groups, and organizations learning from sociocultural theories based on assessment
  • 2020 - 2023 日本における教師のレジリエンス形成に寄与するオンライン学習プログラムの開発
  • 2018 - 2021 学校間連携型授業研究ハンドブックの開発
  • 2017 - 2020 An Empirical Study on Tablet Apps and Their Utilization to Support Children's Learning and Nursery Teacher's Education and care
  • 2017 - 2020 Retrospect and Prospect of Curriculum Development in Japan in relation to 'Capital' Involved
Show all
Papers (34):
  • 深見 俊崇. 科学教育におけるプロジェクト・ベース学習と学習評価-Project-based Learning and Assessment in Science Education-特集 科学教育における評価. 科学教育研究 = Journal of science education in Japan / 日本科学教育学会 編. 2023. 47. 2. 83-89
  • 佐々木 日菜子, 深見 俊崇. 小学校教科担任制における教師の協働の在り方についての研究-A Study of How Teachers Work Together in a Subject Teacher System in Elementary Schools. 島根大学教育臨床総合研究. 2022. 21. 99-113
  • 森下 博之, 鶴原 渡, 鎌田 真由美, 錦織 裕介, 濵野 富由美, 河添 達也, 御園 真史, 深見 俊崇, 香川 奈緒美, 下村 岳人, et al. 島根大学教育学部附属学園における11年間を通した「未来創造科」のカリキュラム開発-The K-9 Curriculum Development for Inquiry-Based Learning in Shimane University Kindergarten and Compulsory School. 島根大学教育臨床総合研究. 2022. 21. 199-213
  • 川上 真理恵, 深見 俊崇. The Model of Teaching Strategies of Writing in Elementary School English Language Classes. 2021. 20. 63-77
  • 西尾 彩香, 深見 俊崇. Development of a Learning Program of Interacting with Parents in Preservice Teacher Education. 2021. 20. 49-62
more...
MISC (26):
  • 深見 俊崇, 廣瀬 真琴. 教員志望学生向けレジリエンス形成プログラムの開発と評価. 日本教育工学会研究報告集. 2021. 2021. 3. 56-63
  • 深見 俊崇, 森永 遥香. 小・中学校の探究的な学習の過程における「課題の設定」に関する研究. 日本教育工学会研究報告集. 2021. 2021. 1. 47-53
  • A Study of a Framework of Building Teacher Resilience. 2019. 19. 2. 203-208
  • Trial Program for Teacher Educators with Teaching Career to Develop their Ability to Design Action Researches. 2019. 19. 2. 229-236
  • A Study of the Approach to Improving Self-Affirmation of the Upper Grades of Elementary School. 2019. 19. 1. 601-608
more...
Books (14):
  • デジタル社会の学びのかたち : 教育とテクノロジの新たな関係
    北大路書房 2020 ISBN:9784762831263
  • 教師のレジリエンスを高めるフレームワーク : 柔軟な問題解決者となるための5つの視点
    北大路書房 2020 ISBN:9784762831195
  • 授業研究のフロンティア
    ミネルヴァ書房 2019 ISBN:9784623085576
  • 教育の方法と技術 : 主体的・対話的で深い学びをつくるインストラクショナルデザイン
    北大路書房 2019 ISBN:9784762830600
  • 学校教育と情報機器
    ミネルヴァ書房 2018 ISBN:9784623081813
more...
Lectures and oral presentations  (46):
  • 教師の資質・能力の再検討
    (日本教師教育学会第32回研究大会 2022)
  • 科学教育におけるプロジェクト・ベース学習と学習評価
    (日本科学教育学会第46回年会 2022)
  • ポストGIGAスクール段階で求められる学習評価研究
    (日本教育工学会2022年秋季全国大会 2022)
  • 幼稚園における探究的な学習の課題と可能性
    (日本教師学学会第23回大会 2022)
  • 中堅・ベテラン教師のレジリエンス
    (日本教育工学会2021年春季全国大会 2021)
more...
Professional career (1):
  • 修士(文学) (大阪市立大学)
Awards (2):
  • 2016/09 - 日本教育工学会 研究奨励賞
  • 2015/08 - 島根大学 若手教員支援表彰
Association Membership(s) (5):
Japan Association of Educators for Human Development ,  JAPAN SOCIETY OF RESEARCH ON EARLY CHILDHOOD CARE AND EDUCATION ,  THE JAPANESE SOCIETY FOR THE STUDY ON TEACHER EDUCATION ,  NATIONAL ASSOCIATION FOR THE STUDY OF EDUCATIONAL METHODS ,  JAPAN SOCIETY FOR EDUCATIONAL TECHNOLOGY
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page