Art
J-GLOBAL ID:201002223751550547   Reference number:10A0347321

Vitalization Strategy in the Disadvantageous Areas for Regional-Specific Label Agricultural Products: Prospects for Structuring and Affluent Rural Society and Sustainable Livelihood

地域ブランド形成の困難な産地の活性化戦略~食と農を軸とする豊かな地域社会と穏やかな暮らしの形成に関する展望~
Author (1):
Material:
Volume: 45  Issue:Page: 353-367  Publication year: Mar. 25, 2010 
JST Material Number: L4327A  ISSN: 0388-8525  Document type: Article
Article type: 解説  Country of issue: Japan (JPN)  Language: JAPANESE (JA)
Thesaurus term:
Thesaurus term/Semi thesaurus term
Keywords indexed to the article.
All keywords is available on JDreamIII(charged).
On J-GLOBAL, this item will be available after more than half a year after the record posted. In addtion, medical articles require to login to MyJ-GLOBAL.

JST classification (1):
JST classification
Category name(code) classified by JST.
Agricultural economy,agricultural management 
Reference (14):
  • 青柳斉. JAバンクシステム下の系統信用事業の特質と展望-主に事業収益の構造の分析から. 農協の存在意義と新しい展開方向-他律的改革への決別と新提言. 2008, 167-193
  • 神門善久. 日本の食と農-危機の本質. 2006
  • 胡柏. 環境保全型農業の成立条件. 2007
  • 池上甲一. 農産物直売所を中心とする地産地消の新段階-グローバル経済下におけるマーケティングの方向を考える-. 農林業問題研究. 2003, 38, 4, 47-48
  • 小松泰信. 事業基盤の構造変化に対応した共済事業戦略. 農協の存在意義と新しい展開方向-他律的改革への決別と新提言. 2008, 194-208
more...
Terms in the title (6):
Terms in the title
Keywords automatically extracted from the title.

Return to Previous Page